6 zasad, dzięki którym stworzysz treści zwiększające sprzedaż

Przygotowując i wysyłając informacje do potencjalnych klientów o oferowanym przez nas produkcie lub usłudze, w odpowiednio dobranym momencie, wpływamy na podaż i poprawiamy własne wyniki. Dlatego tak ważnym jest, aby wysyłane przez nas treści były jak najlepszej jakości. Docierając do potencjalnych klientów z wysokiej jakości dopasowanymi treściami i w odpowiednim momencie uda nam się znacząco poprawić wyniki sprzedaży w firmie. Przedstawiamy 6 reguł, których przestrzeganie pozwoli tworzyć lepsze treści.

Często mówi się „Content is the King!”. Zmieniają się systemy i sposoby realizacji działań marketingowych, jednakże nadal wysokiej jakości treść to podstawa skutecznej kampanii. Szczególnie jeśli połączymy zalety dobrego contentu z możliwościami systemów Marketing Automation. Dzięki dostarczaniu dobrego contentu, dopasowanego do potrzeb indywidualnego odbiorcy, spersonalizowanego i dosłanego w odpowiednim momencie osiągniemy lepsze wyniki, czyli:

• więcej leadów sprzedażowych;

• większy ruch na stronie WWW;

• większe zaangażowanie odbiorców;

• lepsza edukacja potencjalnych i obecnych klientów;

• skuteczniejsza promocja marki i poprawa jej wizerunku.

Skoro tworzone i wysyłane treści są tak ważne, zastanówmy się czym powinny się charakteryzować. Poniżej przedstawiamy 6 reguł, których przestrzeganie pozwoli na tworzenie lepiej sprzedających i wyższej jakości treści.

1. Treść nie jest promocyjna

Informacja czysto promocyjna odbierana jest bezpośrednio jako reklama przez co szanse, że zaciekawi odbiorców lub ich zainspiruje są nikłe. Twórzmy treści bardziej edukacyjne niż reklamowe.

2. Jest istotna dla odbiorcy

Kwestia dopasowania wysyłanej treści do zainteresowania odbiorcy jest bardzo ważna. Nawet najlepiej przygotowana treść nie osiągnie dobrych rezultatów, jeśli dla odbiorcy będzie zupełnie nie istotna. Osiągnięcie sukcesu jest więc mocno uzależnione od dopasowania treści pod kątem zainteresowania indywidualnego odbiorcy.

3. Rozwiązuje problem/wypełnia lukę

Tworzona treść powinna dawać odbiorcy konkretną odpowiedź na istniejący problem biznesowy lub dostarczać informacji w obszarze potrzebującym wyjaśnienia. Skąd wiedzieć gdzie leży luka lub w czym jest problem? Odpowiedź można znaleźć analizując najczęściej wyszukiwane obecnie frazy np. w wyszukiwarce Google lub korzystając z propozycji słów kluczowych Adwords dla naszej witryny, segmentu produktów etc. Zobaczymy jakich informacji poszukują obecnie konsumenci.

4. Jest dobrze napisana

Techniczna strona treści jest równie ważna jak jej zawartość. Warto upewnić się, że tekst jest poprawnie sformatowany i nie zawiera błędów. Kiepska technicznie i nawet najlepsza jakościowo wiadomość osiągnie marne skutki lub nawet zaszkodzić wizerunkowi firmy.

5. Jest powiązana z działalnością firmy

Jeśli przygotowana przez nas treść nie jest powiązana w żaden sposób z działalnością i celami firmy to jest to zmarnowana praca. Taka treść może i zainteresuje potencjalnych klientów ale niestety nie naszych. Dlatego zawsze warto brać pod uwagę profil i cele firm przy tworzeniu nowych treści.

6. Dowodzi własnej skuteczności

Tworząc treści warto połączyć je z elementami pozwalającymi na monitorowanie jej popularności i skuteczności. Umieszczenie w komunikacie linków, formularzy lub ankiet w prosty sposób pozwoli nam zmierzyć zainteresowanie odbiorców konkretną wiadomością. Mówiąc krótko musimy mieć możliwość obliczenia ROI dla każdej przygotowanej przez nas treści.

Wyżej wymienione reguły pozwalają na tworzenie dobrych treści, takich które pozwolą więcej sprzedawać. Same treści choć są fundamentem działań marketingowych to nie gwarantują dobrych efektów. Musimy zadbać o to by trafiały do odpowiednich odbiorców w odpowiednim czasie i za pomocą odpowiedniego kanału komunikacji. Tylko w takiej sytuacji wykorzystamy ich pełen potencjał, co przełoży się na wolumen sprzedaży.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.
SALESmanago prezentuje pakiet startowy modułowej platformy do zarządzania zaangażowaniem klientów. Cel: przeciwdziałanie fragmentacji rynku martech i wsparcie w skalowaniu biznesów e-commerce w Europie.

    Nowy pakiet startowy, skierowany przede wszystkim do średniej wielkości firm, oferuje spersonalizowane ścieżki zakupowe, zapewniając średnio 20-krotny zwrot z inwestycji w ciągu 30 dni. Firma wprowadza nowatorskie rozwiązania, w tym automatyzację zadań w wielu kanałach oraz model wzrostu dostosowany do różnych etapów rozwoju firm e-commerce. Z uwagi na wzrost liczby narzędzi martech o […]