Chcesz być lepszym marketerem? 6 praktycznych porad.

Marketing cloudPoczątek roku kalendarzowego zwykle sprzyja podsumowaniom lat ubiegłych, ale też zachęca do robienia planów na ten dopiero się zaczynający. Idąc z duchem czasu, przygotowaliśmy kilka porad, które powinny zwrócić uwagę współczesnych marketerów. Sprawdź, które z nich już realizujesz, a o których powinieneś pomyśleć w najbliższym czasie.

1. Wykorzystuj to, co mówią Ci o sobie klienci

Ogromny potencjał danych jest zupełnie ignorowany i pomijany. Marketerzy wciąż nie są do końca świadomi, jak wiele klient mówi im o sobie przebywając na ich stronie www. Wiele wartościowych informacji jest niewykorzystywanych. 

Przykładowo:

  • jaka reklama przyciągnęła klienta na naszą stronę WWW 
  • jaka jest lokalizacja użytkownika
  • jakiej jest płci
  • jakie przeglądał produkty, segmenty usług, czym się interesował
  • ile czasu spędził na konkretnej podstronie
  • jakie materiały pobierał
  • jaki formularz wypełnił i z jakim skutkiem

Dzięki systemom Marketing Automation tego typu dane są zaciągane i gromadzone w kartach kontaktu konkretnych osób. Mając bardzo szczegółową wiedzę na temat tego, jakie produkty czy rozwiązania interesowały potencjalnego klienta, możemy do niego dotrzeć ze spersonalizowaną ofertą, wysyłajac na przykład dynamicznego maila.

2. Mierz efekty swojej pracy

Bez konkretnych wskaźników i pomiarów cieżko planować jakiekolwiek działania na przyszłe miesiące. Jeśli wysyłasz mailing, to pojęcia takie jak OR czy CTR muszą znaleźć się w centrum Twojego zainteresowania. Pozwolą Ci zrozumieć, jakiego rodzaju wiadomości e-mial cieszą się największym zainteresowaniem, a które osiągaja słabe współczynniki konwersji. Wskaźniki takie jak ROI czy ROMI nie mogą być jedynie enigmatycznymi skrótami. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.

3. Rozmawiaj z klientami – zbieraj feedback

Dialog z klientem jest nieocenionym źródłem informacji. Zwróć szczególną uwagę na to, co mówią Twoi klienci, czy to w mediach społecznościowych, czy podczas rozmów telefonicznych. Kieruj szczególna uwagę na problemy techniczne zgłaszane np. w BOK’u. Klienci stale korzystający z Twoich produktów czy usług są w stanie zauważyć więcej niedoskonałości, czy ewentualnych niedociągnięć.

4. Bądź tam, gdzie są Twoi klienci

Zdanie to z pewnością słyszał już każdy marketer, a specjaliści powtarzają je jak mantrę. Warto jednak uświadomić sobie jak taka obecność i otwarcie się na dialog jest stosunkowo niedrogim, a przy tym bardzo skutecznym  i dającym wymierne efekty sposobem docierania do klientów i potencjalnych klientów dokładnie tam, gdzie są.

Gdzie powinieneś się udzielać?  Sprawdzaj i analizuj, ale prawdopodnie tu:

  • Facebook
  • Twitter
  • Linkedin
  • fora internetowe
  • grupy tematyczne
  • portale branżowe

Branżowe portale i forma internetowe to idealne miejsce, aby zbudować silne zaplecze marketingu wirusowego czy marketingu rekomendacji. Dzięki monitorowaniu tego, co dzieje się w sieci, jesteś w stanie wychwycić także ewentualne negatywne komentarze, problemy, prośby o pomoc, czy jakieś konkretne zapytania związane z Twoją ofertą.

5. Dbaj o rozwój umiejętności

Ponoć kto stoi w miejscu, ten się cofa. Ta maksyma ma również swoje przełożenie jeśli chodzi o pracę marketerów na całym świecie. Zawód ten wymaga stałego poszerzania swojej wiedzy, doskonalenia się, zdobywania nowych umiejętności, coraz częściej stricte technicznych. Jest to konieczne ze względu na ciągły rozwój marketingu jako takiego i dziedzin, którym towarzyszy – w tym nowych technologii. Dlatego dobrym sposobem będzie wypisanie nadchodzących wydarzeń branżowych i zabookowanie ich w prywatnym kalendarzu.

 6. Usprawnij swój marketingowy angielski

Jeśli pracujesz z systemami do marketingu w polskiej wersji językowej, to w ramach pobudzajacego szare komórki eksperymentu, raz na jakiś czas przełącz się na wersję anglojęzyczną. Nawet się nie spodziewasz jak szybko poprawi się Twoje FACHOWE słownictwo… :) A mówiąc już bardziej poważnie – większość innowacji przychodzi do nas z Zachodu, część z nich ma swoją bardzo specyficzną nomenklaturę, z którą warto być na biężąco.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]