6 nowych trendów w analityce marketingu

business stat background60% marketerów mierzy skuteczność swoich kampanii online. Przeznaczają na to ok.  8% budżetów. Specjaliści chętnie inwestują w nowe rozwiązania, obserwują nowe możliwości monitoringu, ale widzą też ograniczenia. Czy im więcej danych posiadamy, tym więcej dostrzegamy luk, białych plamek, nieobjętych analizą? Wskazuje się przede wszystkim na potrzebę monitorowania sklepów stacjonarnych, wykorzystania usieciowionych przedmiotów (internet rzeczy) oraz bardziej precyzyjnej analityki zachowań na www. Zobacz, w jakim kierunku zmierza analityka marketingu.

1 Rosnąca przepaść

Econsultancy zaobserwowało ciekawą prawidłowość: firmy, które w 2012 używały stosunkowo dużej ilości narzędzi z zakresu technologii marketingu, dziś używają ich o 10% więcej, zaś ci, którzy przedtem używali ich niewiele, dziś używają jeszcze mniej (spadek o 8%). Oznacza to, że przepaść między firmami, które korzystają z takich rozwiązań, a tymi, które tego nie robią, powiększa się.

2 Pomiar uwagi: attention metrics

Marketerzy dostrzegają, że badanie kliknięć na stronie internetowej wciąż mówi nam zbyt mało o zachowaniu użytkownika na niej. Powstają w związku z tym bardziej zaawansowane rozwiązania, np. SALESmanago Copernicus – Machine Learning & AI – web beacon monitorujący, jak użytkownik przewija stronę, jak daleko ją zescrollował, czy zobaczył dany formularz czy zdjęcie.

Inny pomysł polega na stworzeniu narzędzi do mierzenia uwagi: co przykuwa uwagę klienta? Wydaje się, że uwagę trudno zmierzyć i przełożyć na dane, ale Mark Yackanich znalazł na to sposób, oparty m.in.: o analizę długości życia oraz oglądalności treści oraz części materiału, jaka została przyswojona, w zestawieniu z danymi behawioralnymi.

3 Sklepy stacjonarne: Beacony

Coraz więcej marketerów widzi tez potrzebę synergii między danymi z online i z offline. Jeśli klient czyta o naszym produkcie online, a potem kupuje go w sklepie stacjonarnym, brakuje nam w analityce kluczowej informacji o jego decyzji. Na te trudności odpowiadają rozwiązania mobilne: aplikacje i beacony. Rozmieszczone w sklepach stacjonarnych beacony pozwalają na monitoring zachowań klientów i połączenie tych informacji z danymi, które zgromadziliśmy z analityki zachowań online. Wiedzę tę możemy wykorzystać zarówno do uzupełnienia profilu klienta czy automatycznej komunikacji, jak i przekazać ją sprzedawcom w czasie rzeczywistym – dzięki temu będą potrafili lepiej doradzić danemu klientowi i dobrać produkty komplementarne.

4 Google Analytics dla sklepów stacjonarnych?

Poznańskie Lab4Motion oferuje pasywą metodę badania zachowań klientów w sklepie fizycznym – to niczym Google Analytics w realu. Kamery rejestrują ruchy klientów i sprzedawców, a na tej podstawie za pomocą map ciepła wylicza się, jakie miejsca w sklepie są najczęściej uczęszczane, gdzie jest tłok, a które są niezagospodarowane, ile czasu spędzają klienci w poszczególnych obszarach. To kolejna realizacja trendu szukania dobrych metod dla analityki w sklepach fizycznych.

5 Urządzenia mobilne

Jedynie 12% firm potrafi monitorować zachowanie użytkownika na różnych urządzeniach, a 7% deklaruje, że rozumie odmienność i specyfikę korzystania z poszczególnych urządzeń. Dane zawarte w smartfonach i tabletach naszych klientów wciąż pozostają kopalnia nieodkrytej wiedzy, choć istnieją rozwiązania monitoringu zachowania klientów w aplikacjach.

6 Internet rzeczy

Chcemy zbierać więcej danych, a nasi klienci chcą nam ich dostarczać. Według raportu Accenture z 2014 roku 32% klientów  chętnie przekazałoby swoje dane dostawcy usług czy produktów, jeśli mieliby pewność, że tylko on będzie z nich korzystał; kolejne 38% przekazałałoby je „raczej chętnie”. Oznacza to, że świadomi klienci będą traktować swoje dane jako walutę – wymieniają je na wygodę otrzymywania dopasowanych ofert czy zniżki.

Nowe możliwości w tym zakresie oferują sprytne przedmioty (smart objects) – podłączone do sieci sprzęty AGD, samochody, przedmioty codziennego użytku jak szczoteczki do zębów, a także wearables.

(przeczytaj naszego ebooka Internet of Things dla marketerów)

Mówiąc krótko: marketerzy szukają kolejnych obszarów, które mogliby monitorować, mierzyć i analizować. Jednak największym wyzwaniem pozostaje integracja danych z wielu źródeł.

Wykorzystujesz któreś z tych rozwiązań już teraz?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]