6 inspirujących start-upów, które musisz znać

From the broken egg the shone lamp is pulled out.

Jeżeli jesteś biznesmenem czy marketerem, pewnie interesuje Cię nieograniczona praca ludzkiej wyobraźni, która odzwierciedla się w nowych start-upach. Są źródłem inspiracji i pokazują, w jaki sposób można nieszablonowo myśleć i rozwiązywać problemy – oraz jakie nowe produkty czy usługi można oferować, jakie grupy docelowe nie zostały dotąd zmobilizowane. Dlatego wybraliśmy dla Was 6 niesamowitych start-upów.


Jak wygrać Zerowy Moment Prawdy z Marketing Automation? Pobierz darmowego ebooka i poznaj sprawdzone sposoby


 

1. Bicycle Capital

Jak działa: Troska o Ziemię jest naszym wspólnym obowiązkiem, jednak w praktyce często odpowiedzialne decyzje wydają się niewygodne. Na przykład wolimy podróżować samochodem, bo w sumie tak się przyzwyczailiśmy. Bicycle Capital, start-up z Bogoty, chce zaadresować ten problem przez ułatwienie wynajmowania rowerów. Pozwala firmom wynająć flotę rowerów i zachęcać swoich pracowników do zdrowszego i bardziej ekologicznego stylu życia.

Dlaczego nam się podoba: Ponieważ działa w słusznej sprawie – firma ma misję i chce, by nasza planeta stała się lepszym miejscem.

 

2. Carousell

Jak działa: Carousell to miejsce, w którym wymieniasz bądź sprzedajesz rzeczy, które nie są Ci już potrzebne. W aplikacji możesz w wygodny sposób komunikować się z potencjalnym nabywcą oraz dołączać do różnych grup.

Dlaczego nam się podoba: Ponieważ odpowiada na bardzo powszechny problem – nadmiaru przedmiotów, które gromadzimy – i pozwala go pomysłowo rozwiązać.

 

3. YPlan

Jak działa: wybierz miasto (obecnie dostępne: Londyn, Bristol, Dublin), a aplikacja YPlan wskaże CI, co atrakcyjnego się dziś w nim dzieje. Dzięki temu możesz spontanicznie znaleźć świetny pomysł na spędzenie wieczoru.

Dlaczego nam się podoba: Bo zachęca do eksplorowania świata offline!

4. Navdy

Jak działa: Jazda samochodem, szczególnie nową trasą, bywa stresująca: cały czas migrujesz wzrokiem pomiędzy ekranem smartfona, GPS a przednią szybą. A może by je połączyć? Specjalny projektor Navdy wyświetla Ci mapę oraz komunikaty ze smartfona na przedniej szybie, redukując konieczność ciągłego przeskakiwania oczami.  De facto to Twój własny asystent, z którym komunikujesz się głosowo.

Dlaczego nam się podoba: to narzędzie, które realnie podnosi jakość jazdy. Dzięki niemu mapa nakłada się na Twoją rzeczywistą trasę.

 

5. Brigade

Jak działa: Mówi się, że to Tinder do głosowania. Aplikacja powstała dla millenialsów, którym trudno zrozumieć tradycyjna politykę i jej media, i chcą o ważnych dla siebie sprawach rozmawiać w inny sposób. Brigade pomaga znaleźć kandydata, który popiera nasze poglądy, i niejako tłumaczy zawiłe politycznej programy na proste pytania („Czy w mojej okolicy powinno być więcej parków”?).

Dlaczego nam się podoba: znów przekonuje nas słuszność sprawy – zachęcanie młodych do bycia świadomym, aktywnym obywatelem.

6. AltSchool

Jak działa: to sieć alternatywnych mikro-szkół  z ekipą niezwykłych nauczycieli, która pozwala Ci spersonalizować program edukacyjny Twojego dziecka, wykorzystując najnowsze technologie. W AltSchool nie ma tradycyjnych klas, dzwonków czy sali gimnastycznej. Szkoły korzystają za to ze specjalnie opracowanej aplikacji.

Sieć założył Max Ventilla, który przedtem pracował w Google, a w przedsięwzięcie zainwestował m. in. Mark Zuckerberg.

Dlaczego nam się podoba: dziś obserwujemy z jednej strony coraz więcej aplikacji i technologii dla sektora edukacji, z drugiej wzrost zainteresowania innymi niż tradycyjne ścieżkami nauczania. AltSchool łączy oba trendy, proponując nowy model uczenia.

 

Który z nich najbardziej Wam się podoba? Który jest najbardziej innowacyjny? A może macie swój typ? Podzielcie się w komentarzach!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]