59% firm poznaje swoich potencjalnych klientów wykonując testy A/B

Dzisiaj wszystko toczy się wokół klienta, jego potrzeb i sposobu w jaki chce kupować. Dlatego bardzo ważnej staje się dokładne poznanie potencjalnych klientów. Prawidłowe zrozumienie konsumenta pozwala tak przygotować proces marketingowo-sprzedażowy, żeby naprawdę prowadził go do decyzji zakupowej. Marketingsherpa zdecydowało się sprawdzić w jaki sposób firmy uczą się swoich konsumentów.

W swoim badaniu Marketinsherpa zadało bardzo proste pytanie: „Które z wymienionych metod są wykorzystywana przez Twoją firmę, w celu poznania konsumentów”? Wyniki badania w tabeli poniżej.

Najpopularniejsze okazało się wykorzystanie wewnętrznych danych i przeprowadzanie testów A/B opartych na zmianie jednego tylko czynnika. Odpowiednio 69% i 59% ankietowanych zaznaczyło taką opcję. Co to oznacza w odniesieniu do Marketing Automation? Jeśli wykorzystujemy system tego typu to oprócz klasycznych danych ilościowych na temat ruchu użytkowników na stronie WWW (Google Analytics) lub otwarć i kliknięć z e-Mail Marketingu. Dostajemy dane jakościowe. Każda wizyta na naszej stronie WWW, otwarcie lub kliknięcie wiadomości e-mail, pobranie materiału dodatkowego czy interakcja z social media są identyfikowane i przypisywane do konkretnej osoby. Przez co informacje o potencjalnych klientach mamy dużo dokładniejsze. Wewnątrz systemu SALESmanago Marketing Automation powstaje profil każdego zidentyfikowanego potencjalnego i aktualnego klienta, składa się on z danych behawioralnych(zachowanie) i transakcyjnych(historia zakupów). Analizując takie profile możemy dokładnie dowiedzieć się kim są nasi potencjalni klienci i jakie mają wobec nas oczekiwania. Łącząc te dane z testami A/B (dostępne w Marketing Automation) sprawdzamy dokładnie co i jak działa na każdego z konsumentów i jak zmienia ich zachowanie.

Wykorzystaj dane i dowiedz się co będzie jutro!

Analizując dane łatwo jest określić co się stało i dlaczego. Trudniejsze zadanie to próba określenia co się stanie w przyszłości. Dzięki Marketing Automation i możliwości analizy zachowania klientów i dokonywanych przez nich zakupów. Jesteśmy w stanie określać co może wydarzyć się niebawem. Prostym przykładem jest wykrycie okresowości w zakupach. Często kupowane przez nas produkty mają określoną żywotność i wymagają wymiany lub uzupełnienia elementów eksploatacyjnych. W takiej sytuacji możemy automatycznie reagować zanim jeszcze dana rzecz będzie wymagała zakupu i przekazać konsumentowi odpowiednią ofertę.

Proces poznawania klientów nigdy się nie kończy

Zachowanie klientów zmienia się w czasie, coś co działało wczoraj, nie koniecznie będzie działać jutro. Dlatego proces testowania i poznawania klientów jest ciągły. Dlatego tak ważny jest wybór odpowiedniego narzędzia. Systemy Marketing Automation identyfikują i monitorują zachowanie kontaktów cały czas, dzięki czemu na bieżąco aktualizują ich profile i mogą automatycznie reagować na zmianę lub nowe zachowanie uruchamiając odpowiednią akcję marketingową lub sprzedażową. Dzięki czemu wyniki analizy zbieranych informacji możemy praktycznie natychmiast zamienić na konkretne działania.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]