Urządzenia mobilne zawładnęły naszą cywilizacją. Telefony towarzyszą nam przez większą część dnia. Traktujemy je jak osobistych asystentów, którzy pomagają nam zorganizować działania, wykonać zadania czy komunikować się z innymi. Są relatywnie tanie, ogólnodostępne i wygodne. 10 lat temu, kiedy powstawały pierwsze smartfony Apple’a, ludzie nie byli w stanie przewidzieć jak wielką popularnością będą się cieszyć te małe, wielofunkcyjne gadżety.
Trendy są dość jednoznaczne – mobile zatacza coraz szersze kręgi i umacnia swoją pozycję na rynku. Mimo początkowego braku zaufania uczymy się kupować za pomocą aplikacji. Nie umyka to uwadze marketerów, którzy zaczynają się specjalizować w marketingu mobilnym. Dziś wszyscy już wiedzą, że mobile marketing to nie tylko call center i masowe SMSy. To także profilowanie behawioralne użytkowników aplikacji, a co za tym idzie możliwość dopasowania przekazu marketingowego do ich potrzeb, przyzwyczajeń, a nawet języka, którego używają i miejsca, w którym się znajdują. To także powiadomienia push: szybkie i efektywne niczym SMSy, idealnie wpisujące się w tempo przepływu informacji w tym specyficznym kanale. Mobile marketing to również omnichannel. Smartfony rozmyły granicę pomiędzy naszym życiem online i offline a dzięki integracji platform do automatyzacji marketingu cyfrowego dedykowanych kanałom desktop i mobile pomagają marketerom na powrót połączyć w jedno różne strumienie informacji o klientach. I wreszcie, mobile marketing to w dużej mierze media społecznościowe, które w połączeniu z przenośnymi urządzeniami tworzą coś na kształt drugiej warstwy rzeczywistości, gdzie kreujemy swoje awatary i przenosimy część naszych aktywności.
Temu właśnie kanałowi poświęcona jest najnowsza infografika APPmanago. Postanowiliśmy podzielić się nią również z Wami!