5 Walentynkowych kampanii marketingowych, w których się zakochasz

stock-image-8514644Walentynki czają się za rogiem. Już czuć zapach róż i czekoladek. Już widać pluszowe serduszka trzymane przez pluszowe misie. Nawet jeśli Święto Zakochanych obchodzisz jedynie ironicznie, dostrzeż w nim świetną okazję do rozmowy z klientami.


Czy wygrywasz swój Zerowy Moment Prawdy? Pobierz ebooka i przekonaj się. 


Walentynki w liczbach

Czyli marketer patrzy na święto miłości.

  • 16% prezentów walentynkowych zostanie kupione online.
  • Konsumenci online wydają o 31% więcej niż klienci sklepów stacjonarnych
  • Podczas Walentynek wymieniamy 180 milionów kartek
  • 85% z nich kupują kobiety
  • 61,8% konsumentów przyznaje, że obchodzi Walentynki
  • 53% kobiet deklaruje, że zerwałoby znajomość, gdyby nie otrzymały upominku na Walentynki (serio?)
  • Najwięcej wydają klienci w grupie wiekowej 25-34.
  • Najpopularniejszymi prezentami są kolejno: słodycze, kwiaty, kartki, biżuteria, wystawna kolacja, ubrania.

Jakie fajne kampanie marki przygotowują dla swoich odbiorców?

Uber, czyli Romans na życzenie

Uber wprowadził z okazji Walentynek dodatkową opcję o nazwie „Romance on Demand” – zaznaczając w aplikacji znaczek róży, użytkownik mógł wysłać bliskiej osobie kwiaty za pośrednictwem kierowcy. W ten sposób stosunkowo tanio i bezproblemowo robimy miłą niespodziankę.

Dla marki kampania również nie wiązała się z dużymi kosztami, a świetnie wpasowała się w klimat święta i potrzeby odbiorców.

 

Akcję komunikowano za pomocą bloga, mediów społecznościowych (hashtag #romanceondemand) i przez sieć partnerów.

 

Scribbler pyta, czym jest miłość

Scribbler, firma oferująca spersonalizowane kartki pocztowe (a więc towar idealny na Walentynki) zaproponowała swoim klientom udział w konkursie. W formularzu na blogu odpowiadali oni, czym jest dla nich miłość, a potem wybrane odpowiedzi trafiały na kartki i były nagradzane m.in. iPadami. Odpowiedzi można też było udzielać za pomocą twittera.

 

Wokół pytania o miłość osnuto też kampanię Teleflory:

 

Oreo, czyli miłość od pierwszego ciasteczka

Agencja 360i przygotowała dla Oreo cykl animowanych filmików, w których ciasteczka są początkiem miłości. Zaczyna się ona w najmniej spodziewanych okolicznościach.

 

Ford, czyli randka w ciemno

Aby wypromować nowego Mustanga, Ford zaprosił kilku facetów na randkę w ciemno z dziewczyną, która z zawodu jest kierowcą-kaskaderem (czego oni nie wiedzą) i pokazuje swoim towarzyszom możliwości samochodu.

Oczywiście najciekawsze jest obserwowanie reakcji mężczyzn: od „Powinnaś zmienić bieg” i „Może poprowadzę za ciebie?”, przez „Czy nie jedziesz za szybko?” po zupełne wgniecenie w fotel.

 

Rzecz jest urocza: nie tylko zabawna, ale i świetnie pokazuje produkt. Podoba nam się, że twórcy zdecydowali się odwrócić tradycyjne role i za kółkiem posadzić kobietę!

 

Orange opowie Twoją historię miłosną

Piękny projekt od Orange! Marka prosiła odbiorców, by napisali na Twitterze swoją historię miłosną. Następnie ekipa Orange przerabiała krótkie historie na filmiki, które można zobaczyć na YiuTube. Co ważniejsze, dana osoba mogła opowiedzieć historię, a potem wysłać swojej drugiej połówce linka do ich opowieści.

Co wziąć pod uwagę przy tworzeniu kampanii walentynkowych? Szybkie porady

  • Skup się na tych, którzy zapomnieli o Walentynkach albo odwlekają zakupy na ostatnią chwilę. Zapewnij, że towar dojdzie na czas, zaoferuj dostawę szybciej.
  • Mężczyźni statystycznie wydają 2 razy więcej podczas Walentynek. Do nich więc najlepiej zaadresować kampanię.
  • Daj możliwość dodania do przesyłki walentynkowego gadżetu: kartki, opakowania.
  • Personalizuj wiadomości.

 

Emaile na Walentynki

Większość marek wysyła walentynkowe emaile swoim odbiorcom. Z różnym skutkiem.

Wiadomości walentynkowe powinny skupiać się na przekazie emocjonalnym i wykorzystywać potencjał personalizacji. Wyobraź sobie niezręczną sytuację: wysyłasz wiadomość o treści „Dziękujemy, że jesteś z nami” komuś, kto jeszcze nie zrobił u Ciebie zakupów, a adres podał Ci po to, by wziąć udział w konkursie i nie jest jeszcze pewien, czy u Ciebie kupi. Tę samą wiadomość wyślesz swoim lojalnym klientom, co zakrawa na ironię, prawda? Chcąc stworzyć wiadomość dla wszystkich, będziesz musiał zwiększyć jej pojemność – będzie mniej konkretna (nie możesz nawet napisać „Dziękujemy za zakupy”, bo nie wszyscy oni u Ciebie kupili).

 

Kiedy chcesz mówić o uczuciach i emocjach, a wybierasz sztampowe, bezpieczne, szerokie formuły adresowane do wszystkich, czuć w tym nieprzyjemny kontrast. Dlatego zadbaj o personalizację – podziel klientów według ich zaangażowania (w systemie Marketing Automation wykorzystasz do tego celu scoringu) i nie wysyłaj tych samych wiadomości lojalnym klientom i świeżym leadom.

 

To wyjątkowy dzień, by zadbać o Twoich lojalnych klientów

Twoi lojalni klienci to skarb. To Twoi ambasadorowie i muszkieterzy. Ich polecenia czasem działają lepiej niż drogie kampanie.

Stąd nasz postulat: wykorzystaj Walentynki jako pretekst do tego, by powiedzieć im, jak bardzo Ci na nich zależy. Wyodrębnij segment najbardziej zaangażowanych i napisz dla nich wyjątkową wiadomość.

 

Źródła

Podczas pisania posta korzystaliśmy z następujących źródeł:

5 Valentine’s Day Marketing Campaigns That’ll Warm Your Heart

How to Capitalize on Valentine’s Day Commerce

Walentynkowe statystyki od Statistic Brain

Cyberalert

Momentology

Znajdziesz w nich jeszcze więcej inspiracji!

 

Jaka kampania walentynkowa podobała Ci się najbardziej? I czy marki wykorzystywać Święto Zakochanych w komunikacji?

Znajdź nas na Facebooku

Dowiedz się wiecej

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.