5 prostych taktyk przynoszących sukces w zarządzaniu kontaktami

Przeznaczając czas i pieniądze na opracowanie i zrealizowanie optymalnej kampanii marketingowej liczymy na pozyskanie wielu nowych kontaktów. Jednakże, samo ich zdobycie to jedynie połowa drogi do sukcesu. Druga jej część to skuteczny i efektywny proces zarządzania kontaktami od momentu pozyskania poprzez wszystkie etapy, aż do sfinalizowania transakcji. Przedstawiamy kilka prostych sposobów na udoskonalenie tego procesu.

 

Proces zarządzania kontaktami, to umiejętność pozyskania, zarządzania i komunikowania się z przychodzącymi kontaktami. Najlepsze procesy pozwalają na zarządzanie kontaktami przez cały cykl sprzedażowo-marketingowy. Niestety, często dzieję się tak, że w firmie nie określa się odpowiednich procedur zarządzania kontaktami. Najczęściej brak określonej strategii skutkuje:

  • znacznym obniżeniem wskaźnika ROI;
  • utratą kontaktów z lejka sprzedażowego;
  • posiadaniem słabych relacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami.

Z drugiej strony prawidłowo przygotowany proces zarządzania kontaktami owocuje:

  • lepiej wyedukowanymi kupującymi;
  • lepszym zrozumieniem potrzeb konsumentów;
  • zwiększeniem się przychodów.

Jak więc osiągnąć takie rezultaty? Możesz zacząć od zastosowania się do wymienionych niżej 5 technik, czy też najlepszych praktyk dla zarządzania kontaktami.

1. Współpracuj z działem sprzedaży

Jedynie stała współpraca z działem sprzedaży pozwoli Ci zdefiniować moment, w którym pozyskany kontakt nadaje się do przekazania do działu sprzedaży. Rozmawiając ze sprzedawcami postaraj się określić kryteria opisujące zachowania jakie powinien poczynić potencjalny klient na idealnej ścieżce do zawarcia transakcji. Kryteria te powinny zawierać wytyczne zarówno działu sprzedaży jak i marketingu oraz opierać się na:

  • danych demograficznych: geolokalizacja, wielkość firmy, płeć etc.
  • źródle pozyskania kontaktu;
  • danych behawioralnych: zachowanie na stronie www, pobieranie ebook’ów, udział w szkoleniach online, etc.

2. Staraj się utrzymać wszystkie kontakty w lejku sprzedażowym

Nawet w sytuacji, w której przekazujesz do działu sprzedaży kontakty, które wykazują wszystkie cechy gotowości do przekazania, to może się zdarzyć, że taki kontakt jednak nie dokona zakupu. Może to wynikać z braku kontaktu z danym klientem lub mimo wszystko zbyt niskiej gotowości do podjęcia decyzji zakupowej. Najlepiej jest zabezpieczyć się przed utratą takich potencjalnych klientów. W tym celu powinieneś stworzyć mechanizm, który pozwoli automatycznie przechwycić te kontakty i ponownie dostarczyć na odpowiedni etap w Twoim lejku sprzedażowym, gdzie zostanie z powrotem automatycznie poddany procesom marketingowym. Dzięki temu zadbasz o to by każdy zainteresowany Twoją ofertą kontakt otrzymał odpowiednie informacje i zmaksymalizujesz szanse na sprzedaż. W tym działaniu pomoże Ci zastosowanie koncepcji Cloosed Loop Marketingu, o której możesz poczytać TUTAJ.

3. Stosuj scoring kontaktów w oparciu o ich zachowanie

W obecnym modelu zakupowym to klient kontroluje 70% procesu zakupowego. Dlatego, też powinieneś monitorować ich aktywność online, aby wiedzieć kiedy dany klient jest gotowy do przejścia na kolejny etap kampanii sprzedażowej. Nadawanie punktów scoringu za poszczególne zachowania pozwala dokładnie mierzyć, w którym miejscu Twojego lejka sprzedażowego on się realnie znajduje. Ilość nadawanych punktów z akcję wykonaną przez potencjalnego klienta powinna odpowiadać wadze tego zdarzenia. Przykładowo za zapoznanie się z dokładnym cennikiem usług/produktów trzeba dać więcej punktów niż za pobranie ogólnego ebook’a lub zwykłą wizytę na stronie głównej naszej firmy.

4. Monitoruj zachowanie kontaktów anonimowych

Prosty kod monitorujący na Twojej stronie internetowej pozwala monitorować zachowanie kontaktów anonimowych i tych, które już znamy. Z jednej strony możesz dokładnie docierać ze spersonalizowaną ofertą trafiając w zainteresowanie poszczególnych osób. Natomiast z drugiej strony, kiedy anonimowy użytkownik uzupełni formularz i poznasz jego dane, to historia jego wizyt zostanie powiązana z danymi osobowymi. To jest bardzo ważne dla określenia gotowości do zakupu świeżo pozyskanego kontaktu. W prostych słowach dokładnie wiesz czy nowy kontakt widzi Twoją ofertę po raz pierwszy, czy już ją dobrze zna i czeka na kontakt z handlowcem.

5. Cały czas ucz się od swoich klientów

Relacje z klientami przypominają trochę relację między ludźmi. Wraz ze wzrostem interakcji dowiadujemy się coraz więcej o swoich potencjalnych i aktualnych klientach. Poznajemy ich potrzeby, oczekiwania, ulubione sposoby kontaktu i zainteresowania. Dlatego też każda następna kampania, akcja czy działanie marketingowe powinno uwzględniać wszystko to, co już wiem o kliencie do którego chcemy dotrzeć. Pamiętaj, że każde kliknięcie, otwarcie, wypełnienie formularz czy komentarz, to kolejna informacja mówiąca Ci więcej o konsumencie, z którym chcesz nawiązać relację sprzedażową. Co więcej, dzięki Marketing Automation możesz inteligentnie i stopniowo dowiadywać się o potencjalnych klientach coraz więcej. Funkcja, która Ci pomoże to progresywne formularze, które pozwalają indywidualnie pytać osobę odwiedzającą Twoją stronę o coraz dokładniejsze informacje wraz ze wzrostem ilości interakcji pomiędzy nim a Twoją firmą. Chcesz dowiedzieć się więcej o formularzach progresywnych? Zajrzyj TUTAJ.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]