5 powodów dla których warto przenieść e-Mail Marketing do systemu Marketing Automation

 

 

Jesteś marketingowcem? Chcesz się zaangażować w biznes Twojej firmy i udowodnić, że marketing to nie tylko dział kosztowy, ale sekcja rozumiejąca rynek i potrzeby firmy? Pomoże Ci w tym przeniesienie swojej działalności e-Mail Marketingowej do systemu Marketing Automation.


 

 


 

1. Uzyskaj w swojej firmie status taki jak księgowa, informatyk i handlowiec

 

Pracujesz w dziale marketingu. W dziale kosztowym. Kosztowym dlatego, że marketing, który prowadzi większość marketingowców nie buduje wartości firmy. Dużo wiesz, masz doświadczenie i dużo pracujesz, ale nie masz możliwości, żeby tę wiedzę i pracę przełożyć na trwałą wartość w firmie. Dzięki systemowi marketing automation możesz swoją prace i wiedze przekuwać w realną trwałą wartość firmy w której pracujesz.

  • Tworzysz proste automatyczne procesy marketingowe – czy będą to powiadomienia dla działu handlowego, czy automatyczne programy edukujące potencjalnych klientów, zawsze Twoja praca pozostawi trwały ślad, a Twoja wiedza będzie gromadzona w procesach które wymyślasz i uruchamiasz.

 

2. Stań się centrum dostarczania unikalnej wiedzy biznesowej

 

Dzięki wysyłaniu newslettera przez system Marketing Automation rozpoczniesz monitorowanie zachowania kontaktów na Twojej stronie WWW, a dzięki temu dostarczysz unikalnej wiedzy dla swojego działu handlowego, dzięki czemu będą sprzedawać szybciej i skuteczniej. Unikalny moduł monitorowania kontaktów w Internecie da Ci następujące informacje:

  • Które kontakty odwiedzają Twoją stronę WWW
  • Kiedy kontakty odwiedzają stronę i czym są zainteresowane
  • Na jakie frazy kontakty wchodzą na Twoją stronę WWW
  • Jakie firmy odwiedzają Twoją stronę WWW i czego szukają

 

3. Zostań prawdziwym partnerem dla swojego działu handlowego

 

Masz wrażenie, że Twój dział handlowy nie docenia Twojej pracy? Nie martw się, w takiej samej sytuacji jest zdecydowana większość marketingowców. Dzięki systemowi marketing automation ta sytuacja szybko się zmieni. Co możesz szybko i prosto zacząć robić?

  1. Edukuj potencjalnych klientów – Jeśli do Twojej firmy przychodzi potencjalny klient to  zanim trafi do działu handlowego, przygotuj go na kontakt z handlowcem tworząc automatyczny program lead Nurturing. Lead Nurturing może przybrać prostą formę 2-3 automatycznych e-maili wysyłanych np. do osoby wypełniającej formularz kontaktowy.
  2. Wysyłaj alerty i powiadomienia dla handlowców – w systemie marketing automation ustawisz automatyczne powiadomienia o wizytach kluczowych klientów i potencjalnych klientów na stronie WWW
  3. Wskazuj najlepszych potencjalnych klientów – system marketing automation automatycznie prowadzi punktacje potencjalnych klientów i wskazuje handlowcom te kontakty, które stanowią najlepsze szanse sprzedażowe.

 

4. Wyjdź poza standardy robienia „klasycznego e-mail marketingu” rozwijaj się i ucz się

 

Marketing Automation to niezwykle ciekawy i ekscytujący obszar wiedzy marketingowej, znacznie wykraczający poza współczynniki otwarć i kliknięć z newsletterów. Te nowe obszary wiedzy powodują, że marketing ze Sztuki staje się nauką, a dzięki temu marketingowiec staje się w firmie tak samo ważny jak księgowa i informatyk.

  • Personalizacja Marketingu – dzięki systemowi marketing automation zaczniesz znacznie lepiej segmentować kontakty w swojej bazie i dopasowywać treści w e-mailach i na stronie WWW do poszczególnych segmentów a nawet do poszczególnych osób.
  • Big Data i Big Data Marketing – sztuka gromadzenia dynamicznie zmieniających się danych o klientach i wykorzystania ich do personalizacji marketingu
  • Analityka konwersji lejka sprzedażowego – pomiar zwrotu z inwestycji w marketing poprzez analizę konwersji na etapach lejka sprzedażowego. Marketing Qualified Leads (MQL), Sales Accepted Leads (SAL) i Sales Qualified Leads (SQL)
  • Revenue Performance Management – nowa nauka zajmująca się wykorzystaniem danych transakcyjnych o Twoich klientach do automatyzacji marketingu, lojalizacji i retencji klienta.
  • Lifecycle Marketing, tzw. Marketing cyklu życia – czyli marketing zajmujący się klientem na wszystkich etapach cyklu życia od etapu pozyskania do etapu utrzymania i lojalizacji klienta

 

5. Płać mniej niż za e-mail marketing i otrzymuj znacznie więcej możliwości

 

Póki co jesteś w dziale kosztowym, więc przede wszystkim zadbaj o to, żeby ten koszt był niższy. Po drugie zwiększ wartość dodaną, którą dostarczasz do swojej firmy w postaci technologii. Pamiętaj, że oprócz profesjonalnego modułu e-Mail Marketing z serwerem pocztowym, dostarczalności, spam testami, kreatorami wiadomości dostajesz:

  • Podstawowe możliwości poszerzające e-Mail Marketing: identyfikacja i monitoring zachowania kontaktów na stronie WWW, CRM i zarządzanie kontaktami, Automatyzację marketingu, Formularze kontaktowe, Landing Pages, Scoring klientów, programy Lead Nurturing, Monitoring Social media, automatyczne oferty handlowe – polecane dla małych i średnich firm.
  • Zaawansowane możliwości marketingowe – Revenue Performance Management, integrację z systemem CRM, ERP, multi-channel marketing z wykorzystaniem dwukierunkowych SMS i VMS, dynamiczna treść na stronie WWW, e-maile dynamiczne z automatycznymi ofertami i automatyzacja – polecane dla większych firm

Zapytaj o ofertę SALESmanago Marketing Automation

Jeśli chcesz przejść z systemu e-Mail Marketing na Marketing Automation przygotujemy specjalną ofertę, żebyś płacił mniej niż dotychczas za znacznie więcej

Napisz do nas na info@salesmanago.pl

 

 

 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]