5 pomysłów na pozyskanie adresów email od anonimowych użytkowników odwiedzających stronę WWW

Każdy kto pragnie dotrzeć do potencjalnych klientów online wkłada dużo wysiłku w odpowiednie pozycjonowanie własnej strony. W efekcie nasza strona powinna wyświetlać się wysoko  w wynikach wyszukiwania i generować spory ruch. Osiągnęliśmy połowiczny sukces. Potencjalni klienci odwiedzają naszą stronę WWW. Druga połowa to konwersja anonimowego odwiedzającego na zidentyfikowanego użytkownika. Podpowiadamy jak osiągnąć wysoką konwersję wykorzystując możliwości Marketing Automation.

Konwersja to cel działań marketingowych. Pod tym określeniem rozumiemy sytuację, w której użytkownik wykonuje określoną przez nas czynność. Na przykład może to być subskrypcja newsletteru, pobranie pliku czy wypełnienie ankiety. W Marketing Automation najważniejsze jest to aby uzyskać od osoby anonimowej dane kontaktowe, a szczególnie jej adres e-mail. Dlatego w kontekście Marketing Automation konwersja na stronie WWW to sytuacja, w której uzyskujemy od anonimowego użytkownika adres e-mail i tym samym system rozpoczyna monitorowanie jego zachowania na stronie WWW. Jest wiele metod na pozyskanie takiej informacji i zarazem konwersję anonimowego ruchu na stronie na wejścia konkretnych osób. Przedstawiamy kilka z nich.

1. Formularze wyświetlane tylko użytkownikom anonimowym

System SALESmanago Marketing Automation pozwala na tworzenie własnych formularzy kontaktowych. Korzystając z rozbudowanego kreatora możemy stworzyć formularz o dowolnym wyglądzie graficznym i zawierający dowolny zestaw pól. Po stworzeniu formularza możemy w prosty sposób wkleić go na wybraną stronę WWW. Wystarczy wybrać typ formularza. Do wybór mamy:

  • Iframe – formularz stale widoczny w określonym miejscu strony WWW;
  • Sidebar – formularz wysuwany z lewej, prawej lub dołu ekranu;
  • Pop-up – formularz wyświetlany na środku ekranu.

Następnie pozostaje nam zdecydować dla kogo taki formularz ma być widoczny. Opcji mamy kilka. Natomiast dla nas najważniejsze będzie zaznaczenie: Nie pokazuj zidentyfikowanym użytkownikom. W ten sposób dany formularz zobaczą jedynie osoby anonimowe.

W takim formularzu powinniśmy zaoferować coś atrakcyjnego dla naszych potencjalnych klientów. To bardzo ważne jeśli chcemy uzyskać poprawne dane kontaktowe.

2. Formularze dopasowane do adresu URL, na którym są wyświetlane

Ciekawszym i bardziej zaawansowanym wykorzystanie formularzy kontaktowych jest dopasowanie konkretnych formularzy do określonych miejsc na stronie WWW. To rozwinięcie wspomnianej wyżej funkcjonalności i dotyczy tylko formularzy typu pop-up. Jak to działa? W praktyce jeśli klient przegląda właśnie wycieczki do Hiszpanii to system wyświetli mu formularz nawiązujący do wyjazdów do tego właśnie kraju. Samo ustawienie takiego mechanizmu jest również proste. Wystarczy stworzyć zestaw tematycznych formularzy pop-up i potem podać, który z nich ma wyświetlać się na konkretnym adresie url.

3. Formularze dopasowane do zachowania anonimowych użytkowników

Jeśli mamy bogatą ofertę i wiele kategorii/segmentów produktów to zbudowanie dużego zestawu aktualnych formularzy staje się bardzo trudne. Dlatego też możemy wykorzystać technologię dynamicznych treści, również w formularzach na stronie WWW. W ten sposób uzyskamy jeden dynamiczny formularz, który swoją zawartość będzie automatycznie pobierał z bazy treści i dopasowywał do bieżącego zachowania kontaktów na stronie WWW. W efekcie formularz może nawiązać do konkretnych produktów, które przeglądała dana osoba na stronie WWW. Jeśli połączymy tą możliwość z modułem monitorowania kontaktów w czasie rzeczywistym to będziemy w stanie dopasować taki formularz dla anonimowego użytkownika i wyświetlić go na podstawie tymczasowego profilu jeszcze w trakcie trwającej wizyty.

4. Udostępnianie plików z wykorzystaniem centrum pobierania

Oprócz formularzy kontaktowych Marketing Automation zawiera moduł pozwalające na stworzenie centrum pobierania. Jest to prosty mechanizm, który udostępnia link do pobrania określonego pliku dopiero po podaniu danych adresowych, chociażby samego adresu e-mail. Ten mechanizm to bardzo dobry sposób na udostępnianie wszelkiego rodzaju ebooków, opracowań lub raportów. Skoro udostępniamy coś wartościowego to powinniśmy poprosić o coś w zamian. Dzięki temu anonimowi użytkownicy chętniej pozostawiają swoje dane. Oni zyskują coś i my również. Przykład działania takiego mechanizmu i dodatkowo gotową wtyczkę do integracji formularzy z systemem SALESmanago znajdą Państwo TUTAJ.

5. Wdrożenie live chat’u i integracja z systemem Marketing Automation

Live chat to kolejny element, który pozwoli pozyskiwać nowe kontakty. Dzięki prostej integracji z systemem SALESmanago Marketing Automation każdy kto rozpocznie rozmowę poprzez live chat zostanie poproszony o podanie adresu e-mail i automatycznie trafi do bazy kontaktowej.

Głównym motywem wszystkich tych pomysłów jest wyświetlenie/zaproponowanie osobie przebywającej na stronie WWW formularza dopasowanego do jej potrzeb. Tak aby prośba o pozostawienie danych kontaktowych dawała w zamian odpowiedź na konkretne zainteresowanie danej osoby. Oczywiście nie musimy wdrożyć wszystkich wymienionych rozwiązań. Natomiast na pewno są warte rozważenia. Szczególnie jeśli nadal mamy całkiem sporo odwiedzin osób anonimowych na stronie internetowej. Szkoda marnować zainteresowanie potencjalnych klientów tylko dlatego, że nie mają łatwego sposobu na skomunikowanie się z nami. Co ważne każdy z tych elementów powoduje oznaczenie Tagiem pozyskiwanych kontaktów. Taki Tag zapisywany jest na karcie kontaktu i pozwala na uruchomienie zautomatyzowanych procesów marketingowo-sprzedażowych.

Jesteś zainteresowany pozyskiwaniem adresów e-mail od anonimowych kontaktów na stronie WWW? Napisz do nas: info@salesmanago.pl

lub

Spróbuj sam i zarejestruj się na 30-dniowy okres próbny systemu SALESmanago Marketing Automation TUTAJ.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]