5 kroków do wybrania odpowiedniego systemu Marketing Automation

Na międzynarodowym rynku systemów Marketing Automation mamy do czynienia z rozwiązaniami bardzo wyspecjalizowanymi oraz kompletnymi oferującym bogaty zestaw funkcjonalności. Wybierając odpowiednie narzędzie dla własnej firmy staniemy przed trudnym zadaniem odnalezienia systemu zabezpieczającego wszystkie nasze potrzeby, w odpowiedniej kwocie i z możliwością rozwoju działań w przyszłości. Jak podjąć decyzję?

Podjęcie decyzji o zakupie systemu do automatyzacji marketingu i sprzedaży to pierwszy krok, który pozwoli powiązać wszystkie działania marketingowe z konkretnym klientem i ułożyć z nich spójny proces, zaprowadzi nas do wyboru odpowiedniego rozwiązania. Podjęcie dobrej decyzji pozwoli powiązać proces sprzedażowy z działaniami marketingowymi. Po wdrożeniu Marketing Automation nareszcie wszystko co robimy w marketingu i sprzedaży będzie skupiać się na i wokół potrzeb konkretnych klientów. Uda się ich wcześniej rozpoznać, dotrzeć do nich z informacjami których potrzebują, i które pomogą im w efekcie dokonać zakupu.

Dzisiaj systemy Marketing Automation to nie tylko sposób na dostarczanie treści do odbiorców w odpowiednim czasie i temacie. Platformy, te pozwalają na prowadzenie wielokanałowego marketingu i gromadzenie danych z każdego kanału, dzięki czemu możemy lepiej je analizować, optymalizować i skuteczniej zwiększać sprzedaż firmy.

Wybór odpowiedniego rozwiązania nie jest bardzo prosty. Musimy wziąć pod uwagę nie tylko bieżące potrzeby ale także przyszłe związane z rozwojem firmy i samych działań marketingowych. Potrzebna jest możliwość rozwoju w ramach platformy, którą wybierzemy, tak aby uniknąć późniejszych migracji danych i działań między różnymi systemami. Podejmując decyzję warto rozważyć 5 podstawowych kroków.

Krok 1: Określ cele jakie chcesz osiągnąć poprzez zakup

Na tym etapie warto zadać sobie kilka pytań, które pomogą określić cele jakie chcemy uzyskać w pierwszej kolejności po wdrożeniu narzędzia:

  • Czy chcę zbudować trwałą współpracę pomiędzy marketingiem i sprzedażą?
  • Czy chcę poprawić jakość kontaktów dostarczanych do działu sprzedaży?
  • Czy chcę osiągnąć lepsze konwersje i wyższy przychód?

Dodatkowo przy określeniu pierwszoplanowych celów może pomóc lista najczęstszych przyczyn wdrażania Marketing Automation:

40% – poprawa procesu pozyskiwania i zarządzania kontaktami;

30% – automatyzacja procesów marketingowych i sprzedażowych;

18% – porzeba nowych lub lepszych funkcjonalności;

11% – niezadowolonie z obecnego systemu.

Dobrze jest dokładnie wiedzieć co chcemy osiągnąć przede wszystkim, dzięki temu łatwiej się będzie skupić na mniejszej liczbie systemów.

Krok 2: Sporządź listę potrzeb, jakie musi spełnić system Marketing Automation

Większość systemów Marketing Automation dostępna jest w modelu SaaS i oparta na technologii chmury. Dlatego sam techniczny aspekt wdrożenia jest banalnie prosty i sprowadza się do założenia konta klienckiego i wdrożenia kodu monitorującego zbliżonego do rozwiązania Google Analytics. Nie oznacza to, że oferują takie same funkcjonalności. Lista dostępnych modułów może bardzo się różnić. Dlatego warto sporządzić własną listę potrzeb i zweryfikować ją uzyskując dostęp do demo systemu. Dzięki temu sprawdzimy czy funkcja opisana na stronie na pewno jest w systemie i działa tak jak potrzebujemy. Następnie warto poczytać o wybieranych rozwiązaniach i zawęzić listę do kilku pozycji.

Firmy szukając systemu Marketing Automation najczęściej potrzebują:

  • Wdrożyć Lead Nurturing – 80%
  • Poprawić analitykę i raporting – 71%
  • Wdrożyć scoring kontaktów – 64%
  • Realizować dopasowany behawioralnie e-Mail Marketing – 45%

Krok 3: Przetestuj system w realnych warunkach marketingowych

Na pewno warto przetestować kilka systemów. Na referencyjnych grupach kontaktów wybranych z własnej bazy kontaktowej można przeprowadzić jedną lub dwie akcje w każdym z systemów branych pod uwagę i potem porównać wyniki. Robiąc tak zobaczymy silne i słabe strony każdego rozwiązania i sprawdzimy, w którym pracuje nam się najlepiej.

SALESmanago Marketing Automation możesz przetestować tutaj

Krok 4: Zrób listę 2-3 systemów i porównaj ich mocne i słabe strony

Po testach powinny zostać dwa góra trzy systemy spośród, których dokonamy wyboru. Pomoże nam prosta lista  „za i przeciw” porównując je zobaczymy nasze „must have” i przekonamy się który systemy dostarcza rozwiązań, które potrzebujemy. Porównaj obsługę klienta, jej koszt, dostępność szkoleń i materiałów edukacyjnych. Czasem są płatne, czasem zupełnie bezpłatne, a jest to bardzo ważny czynnik.

Krok 5: Dokonaj wyboru

Ostatni krok, który bywa najłatwiejszy, a czasem najtrudniejszy. Teraz już stoimy przed maksymalnie dwoma systemami i decyzją, który wybrać. Jest czas na zadawanie przedstawicielom firm trudnych ale ważnych pytań. Patrząc na listę naszych potrzeb upewnijmy się, że uda się je spełnić na 100%. Czasem też warto dopytać o funkcjonalności dostępne na wyższych pakietach lub za dodatkową opłatą. Sprzedawcy u kresu rozmów są bardziej skłonni dać coś ekstra w zamian za przyspieszenie transakcji. I zostaje nam już tylko dokonać zakupu.

Znalezienie odpowiedniego system dla firmy to zawsze wymagający proces. W jego trakcie warto zapytać wszystkich, którzy będą z niego korzystać  o ich oczekiwania lub o to co przeszkadza im w dotychczasowym narzędziu. 5 wymienionych kroków i porządne rozeznanie wewnątrz firmy sprawi, że łatwo będzie nam wybrać odpowiednie rozwiązanie.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]