5 filmowych lekcji Marketing Automation

stock-image-115089402-compressorJeżeli wiesz jak i gdzie szukać, to znajdziesz wartościowe informacje prawie wszędzie – w internecie, w książkach, case studies, nawet kiedy spacerujesz z psem.

Rzuć sobie wyzwanie w tym tygodniu. Znajdź temat związany z twoim biznesem i poszukaj wskazówek jak możesz polepszyć jego jakość w dziwnych miejscach. Poinformuj nas jak Ci poszło. W międzyczasie, poczytaj nasze lekcje o Marketing Automation, znalezionych w  filmach. Potraktuj to jako inspiracje dla twojego wyzwania albo po prostu jak wskazówki, które ułatwią twoje życie.


10 Pomysłów na Omnichannel Marketing. Pobierz za darmo


Pi – Historia wspaniałego matematyka, który odnalazł sekretny kod Wszechświata badając liczbę Pi. Nagle odkrywa on, że wszystko zaczyna się łączyć. Dzięki nabytej wiedzy, bohater jest w stanie przewidzieć nawet notowania giełdowe. Wiele rzeczy, jak na przykład działania marketingowe, preferencje klientów, skuteczność mailingów itp. może być opisana liczbowo, a dzięki temu możliwa do przeliczenia i zanalizowania. Z całego serca zachęcam Cię byś przeprosił się z matematyką. Może nie dostaniesz mocy absolutnej, natomiast na pewno będziesz miał więcej kontroli nad swoimi działaniami marketingowymi.

 

Batman – Spoiler – Batman to Bruce Wayne: milioner i sierota, który poświęcił swoje życie, ratowaniu Gotham (swojego rodzinnego miasta), od korupcji i perfidnych złoczyńców. Doskonale wyszkolony przez Ra’s al Ghula (przynajmniej w wizji Nolana) skutecznie zwalcza wszystkich swoich przeciwników. Mimo wszystko, gdyby nie jego pomocnicy, Bruce zostałby tylko bogatym mistrzem sztuk walki, a nie superbohaterem. To Pan Fox i Alfred stoją za jego sukcesem. Pan Fox tworzy dla Batmana niesamowite gadżety o których nam się nie śniło, a Albert w mgnieniu oka zgaduje życzenia Panicza Bruce’a. Czasami  potrzebujemy takiego Alberta, innym razem chcielibyśmy nim zostać, aby zaoferować klientowi to czego potrzebuje dokładnie w tej chwili. Na całe szczęście, istnieją  zautomatyzowani Albertowie, którzy po cichu śledzą każdy ruch naszych klientów i tworzą dla naszej wygody profile behawioralne. Platformy marketing automation służą nam nie tylko po to, żeby uzupełnić bazę danych klientów, ale też do tego żeby realizować dokładnie te działania marketingowe, których nasz klient potrzebuje w danym momencie.

 

Ona – Wizja przyszłości Spike’a Jonz’a, która ukazuje powstawanie symbiozy pomiędzy użytkownikami a inteligentnym asystentami – botami. Thedore Twombly – rozwiedziony bohater – kupuje nowy OS dla swojego inteligentnego domu. W ustawieniach wybiera opcje żeńską, daje jej imię Samantha, i ostatecznie się w niej zakochuje. Samantha to najlepszy towarzysz: nigdy się nie obraża, do stworzenia swojej osobowości używa analizy danych. To właśnie dlatego jest w stanie skruszyć mur, którym Theodore otoczył się po rozwodzie. Przyjrzyj się technologii botów. Obserwuj jak się rozwijają i przygotuj strategię wykorzystania ich w swoich działaniach marketingowych.

 

Piąty Element – Kolorowa przyszłość, gdzie wszystkie nudne czynności, takie jak ścielenie łóżka, przypomnienia, czy sprzątania okruchów po chlebie albo po rozbitym kubku  są zautomatyzowane. Być może pamiętacie dość wymowną scenę, kiedy Korben Dallas nie może natychmiast udzielić Leeloo pomocy przez groźbę utraty prawa jazdy, ponieważ ma już za dużo punktów karnych. Na litość boską, to był nagły wypadek!

To jest ostrzeżenie – sprawdź swoje reguły automatyzacji, muszą zawsze być zaktualizowane. Nasze przyzwyczajenia się zmieniają. Nie zostawiaj technologii bez nadzoru, ponieważ twoje cenne leady mogą wpaść w błędne koło, a przecież nie o takie działanie Ci chodzi.

 

Zatrzymajmy się na chwilę, aby przypomnieć sobie doskonałą kreację Gary’ego Oldmana:

 

 

Zack i Miri kręcą porno – Zack i Miri są najlepszymi przyjaciółmi. Razem żyją, mieszkają i idą razem na zjazd absolwentów liceum. Mają również podobne problemy finansowe. Podczas  upijania się po spotkaniu, decydują się skończyć raz na zawsze ze swoją biedą. Wpadają na pomysł, aby nakręcić film dla dorosłych i sprzedać go wśród swoich kolegów z liceum. Podsumowując pomysł, Zack mówi: “Gdybyś się dowiedziała, że ktoś z naszego rocznika, uczestniczył w filmie porno, czy obejrzałbyś ten film?”.

Wskazówka dla Ciebie – Poznaj swoich klientów i dobrze adresuj swoje działania. Dzięki temu skuteczność Twoich działań marketingowych wzrośnie, a ty będziesz pozytywnie zaskoczony efektami.

 

A czego Ty nauczyłeś się z filmów?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.