42 darmowe narzędzia online dla biznesu: planowanie, SEO, treści, social media

Group of Business People Working on an Office DeskPolecamy Wam dziś najlepsze, sprawdzone przez nas narzędzia do planowania, delegowania zadań, marketingu treści, monitoringu konkurencji, zarządzania klientami (CRM) i SEO. Są do Waszej dyspozycji zupełnie bezpłatnie!

Planowanie i delegowanie zadań, komunikacja

  • Asana: cudowne narzędzie do zarządzania projektem. Planuj zadania, przypisuj je konkretnym pracownikom, śledź postępy. Darmowa wersja wystarczy dla MŚP.
  • Trello: pomaga zorganizować pracę, dzieląc je na mniejsze kawałki – na konkretne zadania. Prostszy od Asany.
  • Google Calendar + Google Drive: Twoje biuro przy Tobie w każdej chwili. Dokumenty i zadania w chmurze, na każdym urządzeniu.
  • Dropbox: dokumenty współdzielone, współedytowane i zabezpieczone w chmurze.
  • Slack: czegokolwiek używasz (Skype, Google Talka, etc), rzuć to i wypróbuj Slacka. To komunikator stworzony dla biznesu – łatwo w nim wszystko otagować i znaleźć, ma aplikację mobilną, a Twoi pracownicy mają komfort posiadania odrębnego narzędzia do komunikacji w firmie.

Darmowe CRM

Większość z nich możesz w okrojonej wersji mieć za darmo, a potem ewentualnie zdecydować się na wersję komercyjną. Inne są bezpłatne do określonego poziomu kontaktów, a potem trzeba będzie za nie zapłacić. Poniżej wybrane przez nas rozwiązania.

    • SuiteCRM (darmowy – open source, powstał na bazie SugarCRM)
    • ZohoCRM (darmowe dla 3 uzytkowników i 5000 rekordów)
    • Bitrix 24: darmowy do 12 uzytkowników i 5 GB. Potem – elastyczny plan

Jak stworzyć wyjątkowe doświadczenie zakupowe? Pobierz ebooka za darmo


  • Streak: prosty, obsługiwany z poziomu skrzynki email program do operowania kontaktami

Automatyzacja

  • Zapier: platforma, która integruje aplikacje, których używasz. Zapier działa na zasadzie automatycznych reakcji na zdefiniowane zdarzenia. Potrafi zacząć za Ciebie maila, dodać zadanie do kalendarza czy Asany, wysłać wiadomość w mediach społecznościowych.

Marketing treści: inspiracje, źródła

  • Feedly: czytnik RSS, czyli wygodne narzędzie, w którym możesz zebrać subskrypcje ze wszystkich interesujących Cię blogów czy innych źródeł. Nie musisz sprawdzać każdej strony na bieżąco, jest to bardziej godne zaufania niż Facebook (który filtruje informacje w Twoim feedzie) i wygodniejsze niż newslettery. Czytasz, kiedy masz czas i kiedy potrzebujesz.
  • Buzzsumo: sprawdzaj, o czym się aktualnie mówi, co generuje ruch w mediuch społecznościowych. Najlepsze wyniki na zasadne pytanie otrzymasz za darmo, dostęp do większej listy trzeba wykupić.
  • Instapaper: internet nie sprzyja czytaniu w skupieniu. Kiedy więc znajdujesz długi i ciekawy artykuł, który chcesz przeczytać później, w skupieniu, użyj Instapaper. To rozszerzenie pozwoli CI oznaczać wartościowe artykuły i zostawić je do przeczytania na później. Poda Ci tę treść w wygodnej formule – usunie reklamy i inne rozpraszacze i zostawi zwykły tekst. Jeśli zechcesz, wyśle Ci też wybrane artykuły automatycznie na czytnik Kindle. Jeśli więc potrzebujesz poczytać w skupieniu, wybierz Instapaper.
  • Pocket: zaznaczasz i tagujesz wartościowe treści w internecie. Dzięki rozszerzeniu do przeglądarki oznaczenie artykułu zajmuje sekundę. Kiedy znajdziesz przypadkiem coś, co przyda się do artykułu, możesz to od razu wygodnie oznaczyć i tworzyć katalog inspiracji. Krótko mówiąc: organizujesz sobie internet. Ważne treści nie przepadają i możesz łatwo zbierać materiały np. do inforgrafiki czy postu na zaś.
  • Google Alerts: monitoring wzmianek. Alerty Google poinformują Cię o ważnych treściach z interesującego Cię zakresu. Po prostu ustaw hasła, które Cię ciekawią.
  • Blinkist: każdy z nas chciałby więcej czytać i uczyć się, a mało kto potrafi wygospodarować na to czas. Blinkist proponuje rozwiązanie – praktyczne streszczenia ważnych książek. Dzięki temu będziesz na bieżąco z nowinkami i ciekawostkami, co dostarczy Ci dobrego, bardziej oryginalnego materiału do tworzenia treści.
  • Rescue Time: jeśli masz poczucie, że twórcza praca łatwo wymyka Ci się spod kontroli i zmienia się w podróż na krańce internetu, zainstaluj narzędzie, które będzie rejestrować dla Twojej informacji przeglądane strony i używane programy, czas na nich spędzony oraz monitorować produktywność – na bieżąco, w skali dnia oraz tygodnia.

Marketing treści: tworzenie w skupieniu. Tekst, grafika

  • Evernote: wygodny notatnik, do którego możesz mieć dostęp na kilku urządzeniach, w tym mobilnie, i online. Minimalistyczny, łatwo w nim wszystko znaleźć, możesz dodać do niego zdjęcia czy wideo. Najlepszy, gdy chcesz zapisać coś na szybko lub gdy pracujesz nad pierwszym draftem tekstu.
  • Hemingway: naucz się pisać lakonicznie, jak mistrz. Aplikacja wyłapie zawiłości, zbyt złożone struktury, przegadania. Dla anglojęzycznych (choć wyłapie też niektóre problemy z tekstem po polsku).
  • Liberio: narzędzie do tworzenia ebooków, obejmujące również formaty epub i mobi . Dzięki temu Twoi klienci będą mogli czytać Twoje materiały wygodniej, na większej ilości urządzeń, zgodnie z własnymi upodobaniami.
  • PiktoChart: narzędzie do tworzenia infografik, które możesz pobrać (bez znaku wodnego). Opcje darmowe na początek przyzwoite, potem możesz dokupić dodatkowe szablony.
  • Picmonkey: do edycji zdjęć
  • Wordle: zrób ładne chmury słów – skojarzeń
  • Canva: jeśli nie jesteś grafikiem, a potrzebujesz stworzyć prosta infografikę czy baner, użyj właśnie Canvy. Intuicyjny, prosty program, który oferuje bardzo dużo możliwości.

Źródła darmowych zdjęć

Zanim zdecydujesz się na wykup dostępu do płatnej bazy zdjęć, zobacz, jak świetne (dobrej jakości, bez znaków wodnych, do dowolnego użytku, w tym komercyjnego) zdjęcia pozyskasz tu:

  • Unsplash
  • Little Visuals
  • Death to the Stock Photo. Na obu trzeba się zarejestrować i otrzymujesz paczki zdjęć raz w tygodniu mailem (wyszukiwanie na stronie jest mało intuicyjne), więc wymaga to trochę innego trybu pracy niż z tradycyjnym, płatnym bankiem zdjęć, ale jakość grafik – i fakt, że są zupełnie za darmo – wynagradza te niedogodności.
  • Gratisography
  • Everystockphoto: wyszukiwarka, która pomoże znaleźć Ci zdjęcia dostępne za darmo.

Social media:

  • Knowem: zanim pozakładasz profile (najlepiej – zanim wybierzesz nazwę), sprawdź planowane nazwy użytkownika. Czy Twoja nazwa na pewno jest unikalna?
  • Buffer: zarządzaj wszystkimi swoimi kanałami w social media. Planuj dystrybucję treści.
  • Social mention: Znajdź wzmianki na interesujące Cię tematy w mediach społeczenościowych
  • Hootsuite: zarządza social media – albo w planie darmowym, albo premium

Badanie konkurencji, research, SEO

  • Ubersuggest: szukaj słów kluczy
  • Similarweb pokazuje szacunkowe dane dotyczące statystyk i słów kluczowych dowolnej strony.
  • SimilarSites: znajdzie strony podobne do żądanej. Podobnie działa SimilarSitesSearch
  • SEObook: pomoże ze znalezieniem słów kluczy
  • Manta przyda się, gdy pracujesz w B2B lub potrzebujesz zrobić research konkurencji. O ile działasz w USA.
  • Browseo: zobacz, jak wyszukiwarki widzą Twoja stronę
  • Copyscape: szuka kopii treści z Twojej strony w internecie.

Kluczem jest wiedzieć, co możesz znaleźć w darmowych narzędziach, a za co warto zapłacić. Dlatego szukaj opcji za free, ale wykorzystuj też okresy testowe czy programy darmowe do określonej wielkości kontaktów (tak działa np. SALESmanago). Wtedy widzisz, czy dane rozwiązanie realnie wpływa na rozwój Twojego biznesu i czy warto w nie inwestować.

A jakie narzędzia pomagają Tobie lepiej pracować?

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]