Zaangażowanie adresatów w otrzymywane wiadomości e-mail jest jednym z ważniejszych wskaźników określających skuteczność kampanii e-Mail Marketingowych. Marketing Sherpa przeprowadziło badanie, którego celem było ustalenie z jakich metod korzystają najczęściej marketerzy aby zwiększyć zaangażowanie odbiorców. Wyniki 2013 Email Marketing Benchmark Raport potwierdzają wysoką skuteczność wysyłek wspieranych przez Marketing Automation.
Marketing Automation to naturalny kierunek rozwoju działań marketingowych. Przeniesienie takich działań jak Email Marketing do Marketing Automation pozwala znacząco zwiększyć skuteczność realizowanych wysyłek. Potwierdzenie tej tezy znajdujemy w raporcie przedstawionym przez Marketing Sherpa. Jedno z pytań zadanych w omawianym badaniu dotyczyło taktyk wykorzystywanych do zwiększania zaangażowania odbiorców wiadomości e-mail. Wyniki przedstawia poniższe zestawienie.
TOP 4 najpopularniejszych taktyk to działania możliwe do zrealizowania właśnie w systemach Marketing Automation. Przeważające znaczenie ma tutaj możliwość monitorowania i identyfikowania zachowania kontaktów online, dzięki czemu możliwe staje się realizowanie wymienionych niżej działań.
- Automatycznie uruchamiane wysyłki e-mail po określonym zachowaniu adresata;
- Kampanie e-Mail dopasowane do segmentów utworzonych na podstawie analizy behawioralnej;
- Dynamicznie dopasowywana i personalizowana zawartość wiadomości, newslettera, etc.;
- Kampanie e-Mail Marketingowe dopasowane do etapu kampanii sprzedażowej.
Wyniki tych badań oznaczają, że najważniejsze dla skuteczności kampanii e-Mail Marketingowej jest wsparcie jej odpowiednią technologią, która pozwoli wysyłać wiadomości istotne dla odbiorcy, spersonalizowane, dopasowane do jego zainteresowań i etapu na jakim się znajduje w procesie marketingowo-sprzedażowym. Dodatkowo, dzięki wiedzy o jego zachowaniu online przesyłam mu informacje zawsze wtedy kiedy ich poszukuje. Zastosowanie tych 4 prostych taktyk pozwala zwiększyć zaangażowane adresatów o 25% i zminimalizować liczbę rezygnacji z otrzymywania wysyłek.
Jeszcze kilka pomysłów na doskonalenie wysyłek e – mail: http://marketing-automation.pl/4-proste-sposoby-na-udoskonalenie-kampanii-e-mail-marketingowych/