
Marketing Automation to naturalny kierunek rozwoju działań marketingowych. Przeniesienie takich działań jak Email Marketing do Marketing Automation pozwala znacząco zwiększyć skuteczność realizowanych wysyłek. Potwierdzenie tej tezy znajdujemy w raporcie przedstawionym przez Marketing Sherpa. Jedno z pytań zadanych w omawianym badaniu dotyczyło taktyk wykorzystywanych do zwiększania zaangażowania odbiorców wiadomości e-mail. Wyniki przedstawia poniższe zestawienie.
TOP 4 najpopularniejszych taktyk to działania możliwe do zrealizowania właśnie w systemach Marketing Automation. Przeważające znaczenie ma tutaj możliwość monitorowania i identyfikowania zachowania kontaktów online, dzięki czemu możliwe staje się realizowanie wymienionych niżej działań.
- Automatycznie uruchamiane wysyłki e-mail po określonym zachowaniu adresata;
- Kampanie e-Mail dopasowane do segmentów utworzonych na podstawie analizy behawioralnej;
- Dynamicznie dopasowywana i personalizowana zawartość wiadomości, newslettera, etc.;
- Kampanie e-Mail Marketingowe dopasowane do etapu kampanii sprzedażowej.
Wyniki tych badań oznaczają, że najważniejsze dla skuteczności kampanii e-Mail Marketingowej jest wsparcie jej odpowiednią technologią, która pozwoli wysyłać wiadomości istotne dla odbiorcy, spersonalizowane, dopasowane do jego zainteresowań i etapu na jakim się znajduje w procesie marketingowo-sprzedażowym. Dodatkowo, dzięki wiedzy o jego zachowaniu online przesyłam mu informacje zawsze wtedy kiedy ich poszukuje. Zastosowanie tych 4 prostych taktyk pozwala zwiększyć zaangażowane adresatów o 25% i zminimalizować liczbę rezygnacji z otrzymywania wysyłek.
Jeszcze kilka pomysłów na doskonalenie wysyłek e – mail: http://marketing-automation.pl/4-proste-sposoby-na-udoskonalenie-kampanii-e-mail-marketingowych/

Follow