4 taktyki, które pozwolą zwiększyć skuteczność kampanii e-Mail Marketingowych

Badanie przeprowadzone przez MarketingSherpa wskazało, że kanał eMail Marketingowy jest nadal najpopularniejszym i najskuteczniejszym sposobem na komunikację z potencjalnymi klientami. Taką opinię wykazało 57% badanych. To zadowolenie może być jednak znacznie wyższe jeśli e-Mail Marketing przeniesiemy do systemu Marketing Automation dzięki czemu stanie się on integralną częścią procesu sprzedażowego.



 

 

Klasyczny e-Mail Marketing trapią dwa podstawowe problemy:

 

1. Brak dopasowania treści do potrzeb i profilu odbiorcy

2. Wysyłka trafia do klienta w nieodpowiednim momencie

 

Oba problemy wynikają z natury klasycznego podejścia, którego nie da się zmienić bez skorzystania z systemów klasy Marketing Automation. Pierwszy z problemów wynika z wysyłania możliwie uniwersalnych treści do stałych grup odbiorców. Skoro nie jesteśmy w stanie dynamicznie dopasować treści do odbiorcy, to staramy się wysłać taką wiadomość, która będzie pasowała do jak największej liczby osób. Przez co komunikujemy się z bliżej nieokreślonym tłumem, zamiast prowadzić komunikację one-to-one z konkretnym klientem. Drugi problem powodowany jest wysyłką w określonym stałym cyklu. Brak możliwości monitorowania aktywności indywidualnych klientów uniemożliwia wysłanie treści w momencie, w którym klient jej oczekuje.

 

Przedstawiamy taktyki, które pomogą przenieść tradycyjny eMail Marketing na nowy poziom dziękiMarketing Automation i indywidualnej komunikacji z klientem.



1. Segmentuj kampanie e-Mail Marketing w oparciu o etapy procesu sprzedażowego.

Uzależnienie wysyłanych treści od etapu, na którym znajduje się odbiorca w procesie sprzedażowym to nie jest futurologia. Spoglądając dokładnie na cały proces szybko dostrzeżemy, że na różnych etapach, konsument poszukuje odmiennych informacji. Dlatego dostarczać informacje w oparciu o miejsce, w którym znajduje się odbiorca. Wysyłane wiadomości powinny mieć interesującą treść przekazywaną w zwartej formie. Każda wiadomość powinna być dopasowana do etapu procesu sprzedażowego, a przesyłane dokumenty nie większe niż 5 stron.

2. Zaktywizuj współpracę działu marketingu  z działem sprzedaży.

Odpowiednie opracowanie zasad segmentacji oraz automatyzacji wysyłek możliwe jest tylko w ścisłej współpracy obu wymienionych działów naszej firmy. Dzięki takiej współpracy marketing dużo lepiej rozumie potrzeby sprzedaży, a co ważniejsze korzysta z ich doświadczenia płynącego z bezpośredniego kontaktu z klientem. Taka wiedza pozwala lepiej zrozumieć potrzeby, oczekiwania i zachowania potencjalnych klientów i co za tym idzie skuteczniej na nie odpowiadać.

3. Pozwól odbiorcom decydować o formie i częstotliwości komunikacji.

Jedną z głównych cech Marketing Automation jest koncentracja na indywidualnym użytkowniku i jego potrzebach. W związku z tym, również automatyzacja wysyłek powinna maksymalnie odpowiadać preferencjom odbiorców. Powinniśmy dać im wybór:

  • jakim kanałem będą otrzymywać treści;
  • w jakiej formie i jak często.

To bardzo podstawowe parametry ale bardzo ważne, bo każdy z odbiorców woli inny kanał lub częstotliwość otrzymywania treści. Pamiętajmy duża skuteczność bierze się z dopasowania się do potrzeb odbiorcy.

4. Wspieraj działania automatyczne kontaktem personalnym w sprzedaży B2B.

Automatyzacja może w pełni zastąpić interakcję personalną z klientem w określonych sektorach. Na pewno stwierdzenie to dotyczy e-Commerce. Natomiast w wypadku relacji B2B i jej specyfiki ważnym jest aby kontaktować się z potencjalnym klientem, również bezpośrednio i „na żywo”. W relacjach B2B taki kontakt pozwala zgromadzić informację o jakie trudno było by pozyskać monitorując zachowanie klienta online. Dlatego też potrzeba minimum dwóch kontaktów od sprzedawcy w całym procesie sprzedażowym. Pierwszy z nich powinien nastąpić zaraz po pierwszej interakcji potencjalnego klienta z wysyłanymi przez nas mailami lub naszymi formularzami kontaktowymi. W pierwszym kontakcie staram się wzbogacić naszą wiedzę o potencjalnym kliencie, rozpoznajemy jego potrzeby i możliwości, dzięki czemu łatwiej i dokładniej możemy dopasować późniejsze treści jemu wysyłane. Następny kontakt powinien mieć miejsce pod koniec procesu marketingowo-sprzedażowego. Jego charakter jest już czysto sprzedażowy, kontaktujemy się po to aby sfinalizować transakcję z klientem, który został do tego przygotowany poprzez zestaw automatycznych, spersonalizowanych i dopasowanych działań.

Powyższe taktyki możemy w bardzo prosty sposób realizować dzięki zastosowaniu systemu Marketing Automation, gdzie handlowcy i marketingowcy pracują nad jedną spójną listą kontaktową. Pomogą Ci one w prosty sposób zwiekszyć efektywność prowadzonych działań i zaangażowanie potencjalnych klientów.

Przenieś swój e-Mail Marketing do SALESmanago. Wypróbuj za darmo. www.salesmanago.pl

 

W systemie SALESmanago Marketing Automation e-Mail Marketing jest za darmo. A oprócz tego dostajesz:

– identyfikacja i monitoring osób pojawiających się na Twojej stronie WWW

– powiadomienia o wizytach kluczowych klientów

– automatyczne oferty handlowe i programy sprzedażowe

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]