Niedawno z okazji dodania szablonów SMS do platformy SALESmanago przypominaliśmy o ich roli w marketingu mobilnym. Krótkie wiadomości tekstowe mają wiele niezaprzeczalnych zalet i liczne zastosowania. Można je wykorzystać także do usprawnienia wewnątrz-firmowej komunikacji.

Jednym z najważniejszych zadań stojących przed działami HR każdej firmy jest skuteczna i szybka komunikacja z pracownikami. Jednak używanie tradycyjnych kanałów takich jak kontakt telefoniczny czy email nie zapewnia satysfakcjonujących efektów. Potrzeba nowych, skuteczniejszych rozwiązań. Wiele firm zauważyło, że wprowadzenie kontaktu SMS-owego pozwala na osiągnięcie tego celu.

Wysyłanie masowych SMS-ów jest niezwykle sprawną metodą, zapewniająca 95% wskaźnik otwarcia (wskaźnik OR). Dodatkowo, wiadomości odczytywane są bardzo szybko – w dzisiejszych czasach każdy z nas ma telefon pod ręką.

Poznajcie cztery sposoby w jaki kontakt SMS-owy podnosi efektywność komunikacji działu HR:

 

  1. Trzymaj kontakt z pracownikiem – wysyłaj powiadomienia

Wielu pracowników już teraz używa swoich osobistych telefonów do komunikacji służbowej, tak więc wprowadzenie kontaktu SMS-owego ma duże szanse sprawdzenia się. Zaoferuj swoim pracownikom możliwość dobrowolnego zapisu do swoistego SMS-owego newslettera firmy: informuj ich w ten sposób o nadchodzących wydarzeniach lub przypominaj o ważnych dla pracownika terminach. W ten sposób masz większe szanse że Twoja wiadomość zostanie przeczytana – nie zginie w powodzi wiadomości codziennie zapychających skrzynkę mailową.

  1.  Usprawnienie procesu rekrutacji

To że komunikacja telefoniczna jest kluczowa dla prowadzenia procesu rekrutacji wie każdy, ale nie każdy wie, że również SMS-y mogą go usprawnić.  Wielu rekruterów używa SMS-ów aby nawiązać kontakt z kandydatami czy w szybki i wygodny sposób odpowiedzieć na ich pytania.  Wprowadź automatyczną wysyłkę wiadomości SMS, a w kilka minut będziesz w stanie poinformować całą swoją bazę kontaktów o wolnych stanowiskach lub zadać krótkie pytanie. Ta metoda ma jeszcze jedną zaletę – używając oprogramowania do automatycznej wysyłki nie podajesz swojego numeru telefonu, tak więc zachowujesz anonimowość.

  1. Monitorowanie czasu pracy pracowników

Każdego roku firmy tracą tysiące dolarów z powodu niskiej efektywności procesów monitorowania czasu pracy pracowników: dużej ilości czasu poświęcanego na ręczną analizę danych  oraz pomyłek w wypłatach. Wiadomości SMS mogą pomóc w rozwiązaniu tego problemu: pracownicy za pomocą odpowiedniej aplikacji mogą raportować swój czas pracy. Aplikacja rozpozna ich lokalizację, a więc będziesz wiedział czy w momencie zapisu rozpoczęcia i zakończenia pracy byli w biurze czy nie. Możesz również wykorzystać SMS-y do przypominania pracownikom o konieczności zarejestrowania godzin swojej pracy – w ten sposób nie będziesz zmuszony robić tego za nich.

  1. Sytuacje awaryjne

Pomóż przygotować się swojej firmie na wyjątkowe sytuacje. Zdarzają się przecież np. awarie serwerów. Działy HR powinny być przygotowane,  aby w takich sytuacjach móc skontaktować się w inny niż za pomocą komputera sposób – np. za pomocą wiadomości SMS.

Czy komunikacja SMS-owa pomogła usprawnić pracę działu HR w Twojej firmie? Czy masz jakieś pytania dotyczące wdrożenia narzędzi automatyzacji kontaktu SMS-owego? Nie zapomnij zostawić swojego komentarza pod tym artykułem.

O autorze

Sophorn Chhay

Sophorn jest marketingowcem w firmie Trumpia, twórcy popularnego oprogramowania do masowej wysyłki maili oraz automatyzacji i personalizacji marketingu. Zachęcamy do zapoznania się z jego bezpłatnym poradnikiem  Mobile Marketing Success Kit i przejrzenia interesujących materiałów video na stronie Trumpia, w tym m.in. Trumpia’s 5-Minute Demo dotyczącym marketingu w kanale mobile.