4 sposoby na podniesienie skuteczności działu HR z zastosowaniem zautomatyzowanego kontaktu SMS-owego [post gościnny]

Niedawno z okazji dodania szablonów SMS do platformy SALESmanago przypominaliśmy o ich roli w marketingu mobilnym. Krótkie wiadomości tekstowe mają wiele niezaprzeczalnych zalet i liczne zastosowania. Można je wykorzystać także do usprawnienia wewnątrz-firmowej komunikacji.

Jednym z najważniejszych zadań stojących przed działami HR każdej firmy jest skuteczna i szybka komunikacja z pracownikami. Jednak używanie tradycyjnych kanałów takich jak kontakt telefoniczny czy email nie zapewnia satysfakcjonujących efektów. Potrzeba nowych, skuteczniejszych rozwiązań. Wiele firm zauważyło, że wprowadzenie kontaktu SMS-owego pozwala na osiągnięcie tego celu.

Wysyłanie masowych SMS-ów jest niezwykle sprawną metodą, zapewniająca 95% wskaźnik otwarcia (wskaźnik OR). Dodatkowo, wiadomości odczytywane są bardzo szybko – w dzisiejszych czasach każdy z nas ma telefon pod ręką.

Poznajcie cztery sposoby w jaki kontakt SMS-owy podnosi efektywność komunikacji działu HR:

 

  1. Trzymaj kontakt z pracownikiem – wysyłaj powiadomienia

Wielu pracowników już teraz używa swoich osobistych telefonów do komunikacji służbowej, tak więc wprowadzenie kontaktu SMS-owego ma duże szanse sprawdzenia się. Zaoferuj swoim pracownikom możliwość dobrowolnego zapisu do swoistego SMS-owego newslettera firmy: informuj ich w ten sposób o nadchodzących wydarzeniach lub przypominaj o ważnych dla pracownika terminach. W ten sposób masz większe szanse że Twoja wiadomość zostanie przeczytana – nie zginie w powodzi wiadomości codziennie zapychających skrzynkę mailową.

  1.  Usprawnienie procesu rekrutacji

To że komunikacja telefoniczna jest kluczowa dla prowadzenia procesu rekrutacji wie każdy, ale nie każdy wie, że również SMS-y mogą go usprawnić.  Wielu rekruterów używa SMS-ów aby nawiązać kontakt z kandydatami czy w szybki i wygodny sposób odpowiedzieć na ich pytania.  Wprowadź automatyczną wysyłkę wiadomości SMS, a w kilka minut będziesz w stanie poinformować całą swoją bazę kontaktów o wolnych stanowiskach lub zadać krótkie pytanie. Ta metoda ma jeszcze jedną zaletę – używając oprogramowania do automatycznej wysyłki nie podajesz swojego numeru telefonu, tak więc zachowujesz anonimowość.

  1. Monitorowanie czasu pracy pracowników

Każdego roku firmy tracą tysiące dolarów z powodu niskiej efektywności procesów monitorowania czasu pracy pracowników: dużej ilości czasu poświęcanego na ręczną analizę danych  oraz pomyłek w wypłatach. Wiadomości SMS mogą pomóc w rozwiązaniu tego problemu: pracownicy za pomocą odpowiedniej aplikacji mogą raportować swój czas pracy. Aplikacja rozpozna ich lokalizację, a więc będziesz wiedział czy w momencie zapisu rozpoczęcia i zakończenia pracy byli w biurze czy nie. Możesz również wykorzystać SMS-y do przypominania pracownikom o konieczności zarejestrowania godzin swojej pracy – w ten sposób nie będziesz zmuszony robić tego za nich.

  1. Sytuacje awaryjne

Pomóż przygotować się swojej firmie na wyjątkowe sytuacje. Zdarzają się przecież np. awarie serwerów. Działy HR powinny być przygotowane,  aby w takich sytuacjach móc skontaktować się w inny niż za pomocą komputera sposób – np. za pomocą wiadomości SMS.

Czy komunikacja SMS-owa pomogła usprawnić pracę działu HR w Twojej firmie? Czy masz jakieś pytania dotyczące wdrożenia narzędzi automatyzacji kontaktu SMS-owego? Nie zapomnij zostawić swojego komentarza pod tym artykułem.

O autorze

Sophorn Chhay

Sophorn jest marketingowcem w firmie Trumpia, twórcy popularnego oprogramowania do masowej wysyłki maili oraz automatyzacji i personalizacji marketingu. Zachęcamy do zapoznania się z jego bezpłatnym poradnikiem  Mobile Marketing Success Kit i przejrzenia interesujących materiałów video na stronie Trumpia, w tym m.in. Trumpia’s 5-Minute Demo dotyczącym marketingu w kanale mobile.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]