4 proste sposoby na udoskonalenie kampanii e-Mail Marketingowych

Badania przeprowadzone przez Marketing Sherpa jasno wskazują, że korespondencja e-Mail jest najczęściej monitorowany i wykorzystywanym kanałem przez marketingowców, co potwierdziło 67% respondentów badania. Jednakże, żeby nasze kampanie były skuteczne musimy zdecydować jakie parametry wysyłki należy śledzić i jak pozyskana wiedza powinna wpływać na kształt kolejnych działań.

 

Oczywiście, najczęściej monitorowanymi parametrami są kliknięcia i otwarcia wiadomości. Niestety, nie oddają one w pełni skuteczności naszych działań. Pojawia się pytanie:  Jak mierzone kliknięcia i otwarcia wpływają na wielkość sprzedaży lub czy wpływają na treści zawarte w następnych wysyłkach? Na to pytanie odpowiadają skutecznie systemy Marketing Automation. To dzięki nim możemy dokładnie połączyć potencjalnego klienta z serią działań i ich efektem. Dodatkowo bardzo ważnym jest, aby stale analizować posiadane dane i na ich podstawie realizować kolejne działania. Dlatego też, przedstawiamy 4 proste sposoby, które szybko powinny zwiększyć skuteczność działań eMail Marketingowych:

1. Zastosowanie oprogramowania, które pozwoli Ci łatwo mierzyć parametry wysyłek i analizować dane;

Posiadanie odpowiedniego narzędzia pozwalającego na poprawne określenie parametrów wysyłki jest ekstremalnie ważne dla udoskonalenia procesu. Dane jakie będą potrzebne na rzecz optymalizacji działań eMail Marketingowych to: OR, CTR oraz historia kliknięć i otwarć wiadomość e-mail. Dla przykładu w systemie SALESmanago dane prezentowane są w następujący sposób:

Po pierwsze podstawowe statystyki

Po drugie historia otwarć i kliknięć


 

Dodatkowo podział kliknięć na linki z listą osób, które je kliknęły

Jeśli posiadamy takie podstawowe wiadomości o wysyłce, to możemy zacząć optymalizować nasze działania. Więcej na temat udoskonalania eMail Marketingu, dzięki Marketing Automation można przeczytać tutaj.

2. Testowanie wszelkich wysyłek;

Podawanie wszystkich wysyłek testowaniu powinno stać się częścią codziennej pracy. Testowanie wiadomości pod kątem filtrów spamowych, czasu wysyłki, wyglądu graficznego, czy też testy A/B powinny być tak oczywiste jak ustawienie tematu wiadomości. Dzięki temu z biegiem czasu uda się określić najważniejsze parametry  do testowania oraz dokładnie dowiedzieć się co, kiedy i w jakiej formie wysyłać.

Przykładowy test wiadomości pod kątem filtrów spamowych w systemie SALESmanago

3. Podejmowanie decyzji i dokonywanie modyfikacji zawsze w oparciu o dane.

Skoro gromadzisz duże ilości danych to nie pozwól aby były one marnotrawione. Nie ma chyba nic gorszego niż świadoma rezygnacja z danych i działanie po omacku. Tym bardziej, że podejmowanie kolejnych działań w oparciu o już pozyskane informacje pozwala osiągać dużo lepsze rezultaty. Korzystając ze statystyk już zrealizowanych kampanii dużo łatwiej jest wybrać najefektywniejsze treści i metody ich dostarczenia. Podejmowanie decyzji w oparciu o konkretne dane powinno być fundamentalną zasadą dokonywania zmian lub tworzenia nowych procesów. Wpływ działania na podstawie zgromadzonych danych docenił raport firmy Lenskold Group, więcej informacji tutaj.

4. Określenie własnych optymalnych parametrów dla wysyłek.

Opracowanie własnych docelowych parametrów wysyłek jest bardzo ważne. Pamiętajmy, że każda firma jest inna i działa w odmiennych realiach. Dlatego też ciężko jest mówić o uniwersalnym prawidłowym wskaźniku OR czy CTR. W tworzeniu standardów, dla realizowanych kampanii, należy również uwzględnić takie czynniki jak sezonowe zmiany lub duże wydarzenia branżowe. W sytuacji idealnej znajdziesz wskaźnik, który obiektywnie powie Ci jak dobra była Twoja kampania, a będzie Ci on potrzebny, aby stale monitorować poziom prowadzonych działań

Wymienione sposoby, to oczywiście pierwsze kroki, od których powinno się zacząć doskonalenie swoich działań. Jeśli zdecydujesz się na wykorzystanie wszystkich dostępnych możliwości, to możesz liczyć na znaczny wzrost skuteczności kampanii e-Mail Marketingowych.

 

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]