4 pierwsze korzyści dla działów marketingu i sprzedaży z wdrożenia Marketing Automation

Każde nowe wdrożenie w firmie zmienia sposób jej funkcjonowania. Zastosowanie Marketing Automation zmienia proces pozyskiwania i obsługi kontaktów, a także sposób w jaki pracują działy marketingu i sprzedaży. Możliwa staje się prawdziwa współpraca pomiędzy nimi, ponieważ mogą nareszcie pracować we wspólnym środowisku i na tej samej bazie danych. Korzystają wzajemnie ze swojego doświadczenia i efektywniej pracują.

W wielu firmach marketing i sprzedaż funkcjonuję jakby zamknięte w bardzo szczelnych silosach. Pracują skupiając się tylko i wyłącznie na swoich podstawowych zadaniach. Często też nie podoba im się jak drugi dział wykorzystuje ich pracę lub ją wspiera. To jeden z problemów, które pozwala skutecznie rozwiązać zastosowanie Marketing Automation. Oprócz oczywistej automatyzacji, systemy te powstały aby nareszcie połączyć dwa działy, które mają bardzo zbieżne cele ale często pracują zupełnie niezależnie marnując potencjał firmy.

Marketing i sprzedaż mają ten sam cel – zwiększyć przychód firmy. Oba działy komunikują się z klientami i potencjalnymi klientami w odmienny sposób, przez co gromadzą inną wiedzę. Niestety rzadko komunikują się między sobą, przez co sprzedaż najczęściej o otrzymanym kontakcie nie wie wiele więcej niż imie, nazwisko i numer telefonu. Z drugiej strony marketing nie otrzymuje informacji, co powinien klient się dowiedzieć/usłyszeć zanim trafi do działu sprzedaży.

4 najszybciej osiągane korzyści z wdrożenia Marketing Automation

Wdrożenie Marketing Automation nie tylko stwarza warunki do współpracy ale przede wszystkim sprawia, że łatwiej jest im osiągać własne cele. Dzieje się tak, ponieważ wykorzystując nowe narzędzie oba działy dostrzegą natychmiastowe korzyści biznesowe, do których należą:

1. Pozyskiwanie lepszej jakości leadów

Moduł identyfikacji kontaktów na stronie WWW sprawia, że dział marketingu rozpoznaje i pozyskuje kontakty na dużo wcześniejszym etapie procesu zakupowego. Następnie system automatycznie segmentuje kontakty na podstawie ich zachowania, monitoruje ich zaangażowanie przypisując punkty scoringu oraz monitoruje ich zachowanie w wielu kanałach marketingowych. Dzięki temu działy marketingu i sprzedaży zyskują dostęp do dużo bogatszej bazy danych, która zawiera dane podane przez konsumenta (deklaratywne) oraz behawioralne (wynikające z zachowania). To pozwala dużo łatwiej rozpoznać jakim działaniom powinien podlegać dany kontakt: edukacja czy już sprzedaż.

„Firmy wykorzystujące Marketing Automation i Lead Nurturing doświadczają 451% wzrostu w ilości zakwalifikowanych leadów – The Annuitas Group

2. Zwiększenie jakości i produktywności bazy danych

Systemy Marketing Automation zawierają lub są integrowane z narzędziami CRM. Dzięki czemu dane są nieustannie aktualizowane pomiędzy nimi. Realizowanie działań przez system SALESmanago Marketing Automation sprawia, że profile kontaktów są na bieżąco aktualizowane i wzbogacane o nowe dane behawioralne i transakcyjne. Dodatkowo system czyści bazę z błędnych lub nieaktywnych adresów e-mail. Dzięki temu nasza baza jest stale aktualny, a my pracując na niej skuteczniej utrzymujemy zainteresowanie potencjalnych i aktualnych klientów naszą ofertą.

3. Wyższa efektywność kampanii marketingowych

Korzystając z Marketing Automation zyskujemy lepszej jakości leadów oraz lepszą bazę danych. Co jest fundamentem dla naszych działań marketingowych. SALESmanago pozwala realizować akcje marketingowe w wielu różnych kanałach, w każdym z nich możemy dynamicznie dopasowywać treść do profilu konkretnego odbiorcy i przekazywać ją w odpowiednim momencie. Co więcej możemy automatycznie uruchamiać programy edukacyjne dla kontaktów, które nie są jeszcze gotowe na rozmowę z działem sprzedaży, a te gotowe od razu przekazywać do odpowiedniego sprzedawcy. Im lepiej dopasujemy naszą komunikację do potrzeb konsumentów, tym lepsze parametry osiągniemy.

4. Skuteczniejszy proces sprzedażowy

Marketerzy pracujący z systemami do automatyzacji działań marketingowych i sprzedażowych gromadzą bardzo wartościową wiedzę dla działu sprzedaży. Po pierwsze pomagają sprzedawać edukując potencjalnych klientów i przekazując ich do działu sprzedaży dopiero wtedy kiedy są na to gotowi. Po drugie do CRM sprzedawcy dostarczane mogą być dane zebrane przez Marketing Automation. Sprzedawca zobaczy scoring osoby z którą ma rozmawiać, przebieg i historię wizyt na stronie WWW firmy, jakie wiadomości e-mail czytał i wiele innych ciekawych informacji o potencjalnym kliencie. Oprócz tego Marketing Automation może automatycznie wysyłać alerty sprzedażowe, dzięki czemu powiadamia dział handlowy o konieczności kontaktu z konkretnymi klientami, którzy właśnie osiągnęli gotowość zakupową. Dział handlowy zaczyna się kontaktować z osobami, które „zna” i wtedy kiedy one tego kontaktu chcą.

„47% kontaktów przygotowanych przez Marketing Automation dokonuje zakupów o większej wartości niż te nie przygotowane – The Annuitas Group”

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.