4 mity na temat spamu, czyli co nie poprawia dostarczalności Twoich maili


E-Mail SpamNie będziemy pisać o oczywistościach. Wiecie, że w mailu musi znajdować się opcja rezygnacji, kładziecie nacisk na nagłówek, drżycie na samą myśl o tym, że ludzie wciąż wysyłają mailingi na kupione bazy, bez pozyskania zgody odbiorców. Mimo to na słowo „spam” każdy marketer  reaguje niespokojnie. Nic dziwnego: według Target Marketing 25% maili nie trafia do odbiorców, co kosztuje nadawców od 50 tys. do kilku milionów dolarów rocznie. Dlatego wokół działania filtrów antyspamowych narosło sporo mitów dotyczących dobrych i złych praktyk.

 

1. Nie za darmo, czyli niebezpieczne słowa

Ponoć w nagłówku nie wolno używać słów: za darmo, 0 zł, przecena, kup.

Chcemy ich używać, by mówić językiem korzyści (szczególnie, że chęć otrzymywania zniżek jest główną motywacją zapisu na newsletter – tego oczekują nasi odbiorcy), ale jednocześnie boimy się, że wyłapią je filtry antyspamowe i skażą nasze starannie stworzone mailingi na niebyt. To zupełnie nieaktualna obawa, jak dowodzi badanie Hubspota: użycie słów uważanych dotąd za niebezpieczne nie ma większego wpływu na dostarczalność wiadomości. Szerzej piszemy o tym w naszym ebooku.

Dziś filtry są dużo bardziej wyrafinowane i oparte na reakcjach użytkownika. Dostarczalności Twoich maili szkodzą oznaczenia jako spam, zgłoszenia nadużycia, niskie OR i CTR: to one wskazują, że Twoja wiadomość jest niepożądana.

Pamiętaj też, że mitem jest większa skuteczność krótkich tematów (to zależy od branży) oraz założenie o decydującej roli nagłówka dla otwarcia (dla odbiorców ważny jest także nadawca)

2. SpamAssasin pozwalają rozpoznać, czy jestem traktowany jak spam

Byłoby świetnie, ale nie.

Jeśli mechanizmy testujące tego rodzaju identyfikują Twój mail jako spam, programy pocztowe zrobią to samo. Jeśli jednak zostajesz pozytywnie oceniony, to nie oznacza automatycznie, że wpadniesz do zakładki „Odebrane”. Programy pocztowe stosują bardziej skomplikowane algorytmy.

Wniosek? Testowanie SpamAssasinem (czy jemu pokrewnymi) jest ważnym wstępnym elementem, który pozwala zrobić grubsze, początkowe poprawki, ale nie może być ostatnim etapem testów.

3. Częste mailingi = spam

Nie!

W Twojej bazie są klienci, którzy kupują dużo i klienci, którzy kupują mało. Tacy, którzy regularnie czytają Twoje newslettery i tacy, którzy je lekceważą. Ta grupa nigdy nie będzie jednorodna. Dlatego zamiast szukać optymalnej częstotliwości, zdecyduj się na zautomatyzowaną  personalizację. Wtedy wysyłka oparta będzie na zaangażowaniu klientów – dzięki temu dopasowaniu unikniesz wysyłania zbyt dużej ilości maili odbiorcom na wczesnym etapie relacji z marką oraz zbyt małej klientom, którzy mogliby przynieść Ci więcej zysku.

4. Z Gmailem nie ma szans przebić się do Odebranych

Niekoniecznie.

Gmail w największym stopniu uzależnia swoje działania od zachowań klientów. Czyli należałoby w wypadku klientów tej poczty skoncentrować się grupie najaktywniejszych klientów, pozostałym wysyłając maile nieco rzadziej. Zaangażowanie najlepiej osiągnąć, generując treści spersonalizowane. Jeśli do tego wyślesz maila w czasie, kiedy klient jest aktywny – masz nieporównywalnie większe szanse na pozyskanie interakcji niż w przypadku tradycyjnego masowego mailingu. Wszystkie narzędzia już masz – w SALESmanago.

Na marginesie: utarło się przekonanie, że w sektorze B2B łatwiej przebić się z informacją. Od kilku lat to nieaktualne.

Czemu wierzyć mitom?

Email marketing świetnie da się mierzyć, a każda wysyłka może stać się kopalnią wiedzy o Twoich odbiorcach, jeżeli będziesz świadomie zbierał i analizował te dane. Raporty z Twoich kampanii mówią dużo więcej niż rzekomo uniwersalne zasady. I przede wszystkim testuj!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]