300% wzrostu OR i CTR, 400% wzrostu konwersji przez retargeting: case study

the-case-study-flickr167% koszyków jest porzucane (dane Baymard Institute), a 95% użytkowników naszej strony nie pozostawia swoich danych – po prostu wychodzi w trakcie oglądania produktu. Nie musisz jednak ich tracić!  Zobacz, jak nasi klienci radzą sobie z tym problemem przy pomocy retargetingu SALESmanago. Dowiesz się, kiedy stosować retargeting, czy warto inwestować w anonimowych użytkowników i czemu emaile działają lepiej.

Retargeting w liczbach

  • Retargeting zwiększa oglądaliność strony o 726%
  • Retargeting zwiększa ilość osób, które kompletują proces zakupowy wzrasta o 26%
  • Konsumenci zauważają działania remarketingowe. 30% postrzega je pozytywnie, 11% – negatywnie (badanie dotyczyło kampanii display)
  • Retargetingowe kampanie display mają 10 razy większą klikalność niż banery nieretargetingowe

Dane są imponujące. Czy więc może być coś skuteczniejszego niż retargeting? Tak! Email retargeting!

Email retargeting

Polega na wysyłce dynamicznych wiadomości email w oparciu o:

– produkty załadowane do koszyka

– produkty oglądane, ale nie kupione.

Wiadomość zostaje sprofilowana indywidualnie do danego użytkownika: np. czas wysyłki dopasowuje się do momentu, kiedy zazwyczaj otwiera maile.

Case study

Rainbow Tours, wiodący operator turystyczny, szukał sposobu na skłonienie klientów do ponowienia wizyty. Marka oferuje wycieczki, czyli zakup, przed którym klienci zazwyczaj muszą się  sporo namyślić – nie tylko ze względu na cenę, ale i na fakt, że do urlopu przywiązujemy dużo wagę i oczekujemy, że wypoczynek będzie perfekcyjny.

Aby wywołać powrót na stronę zastosowano 3 typy kampanii remarketingowych: klasyczny display w sieciach reklamowych, emaile do anonimowych użytkowników oraz retargeting SALESmanago za pomocą maili dynamicznych.

image

Wnioski?

  • Najlepiej działa kampania adresowana do klienta, który jest zainteresowany danym produktem – postaw więc na precyzyjne targetowanie,
  • Skuteczność maili dynamicznych jest nieporównywalnie wyższa niż w wypadku tradycyjnego mailingu,
  • Maile dynamiczne wykazują nie tylko wyższe wskaźniki otwarć, ale przede wszystkim konwersji. Przez to, że kierujemy wiadomość do osób, które są naprawdę zainteresowane konkretnym produktem, zyskujemy większe zaangażowanie użytkowników i większą sprzedaż,
  • Warto inwestować w anonimowych użytkowników (czyli takich, którzy jeszcze nie zdążyli zostawić nam danych) – kampanie adresowane do nich są skuteczniejsze niż tradycyjny display,

Czemu email retargeting działa lepiej niż klasyczny retargeting

Ponieważ 77% klientów woli otrzymywać oferty przez email niż przez inne kanały. Czują wówczas, że nic ich nie rozprasza i że mogą się spokojnie zastanowić, wrócić za chwilę do oferty. Ponadto email sprawia wrażenie bardziej intymnej, spersonalizowanej formy komunikacji.

W jakich przypadkach mogę zastosować email retargeting?

– Porzucone koszyki

– Porzucone odwiedziny

– Produkty oglądane, ale nie kupione

– Sugestia: produkty oglądane przez kogoś, kto kupił coś podobnego

Stosujemy go zarówno do użytkowników zidentyfikowanych, jak i anonimowych.

Chcesz wiedzieć więcej o skutecznym retargetingu?

Jak ratować porzucone koszyki

Jak stworzyć dynamiczne maile 1-to-1 

 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]