3 rzeczy, których Starbucks nauczy Cię o budowaniu lojalności klientów

Starbucks cup of coffee in coffeehouse

Dla klientów, Starbucks jest jak religia. Każdego ranka podążają do kawiarni po swoją porcję karmelowej latte, za którą płacą smartfonem, a potem przemierzają miasto dzierżąc w dłoniach kubki z charakterystycznym logo. Kawa – ta konkretna kawa – stała się dla nich naturalną częścią poranka do tego stopnia, że nie zastanawiają się, jak to się stało, że nie mogą żyć bez Starbucksa. My zbadaliśmy, w jaki sposób firma przywiązuje do siebie klientów. Poniżej przedstawiamy praktyki, które stanowczo powinieneś zaadoptować w swoim biznesie. Sekret? Personalizacja w czasie rzeczywistym na wielu urządzeniach.


Zmień odbiorców w lojalnych klientów. Pobierz bezpłatnego ebooka


Inwestuj w technologię, nie w reklamy

Howard Schulz twierdzi, że kluczem do sukcesu firmy była inwestycja w technologię cyfrową, a nie w reklamy. Zamiast pompować pieniądze w kolejne banery, zespół Starbucksa skupił się na doświadczeniu klienta i poszukiwaniu rozwiązań technologicznych, które je ulepszą. Znajdź właściwe narzędzia, które pozwolą Ci ukształtować je precyzyjnie według Twojej wizji i informacji pozyskanych z analityki zachowań klientów. Chodzi o to, by cały czas mieć przed oczyma wyraźny cel: użycie danych dla budowania relacji.

Program lojalnościowy musi być wygodny … i mobilny

Według danych firmy, My Starbucks Rewards Program ma już 10.4 milionów użytkowników w samych Stanach Zjednoczonych. Popularność zawdzięcza on włączeniu kanału mobilnego z uwzględnieniem tego, jak wykorzystują go klienci marki. Ponieważ 60% czasu spędzanego przez klientów online jest spędzane na urządzeniach mobilnych, znalezienie dobrego pomysłu na wykorzystanie kanału zda się fundamentalną sprawą. Kochamy smartfony za wygodę, łatwy dostęp do informacji i oszczędność czasu: możemy porównać ceny czy sprawdzić recenzje produktu podczas wizyty w sklepie stacjonarnym! Dlatego Starbucks umieścił mobile w centrum swojego programu lojalnościowego, który pozwala klientom płacić za napoje przy pomocy aplikacji i w niej zbierać punkty upoważniające do zniżek i innych bonusów. “Transakcje mobilne stanowią 20% wszystkich transakcji w lokalach Starbucks w USA, czyli ponad dwa razy więcej, niż dwa lata temu, a pamiętajmy, że firma przetwarza ok 9 milionów transakcji tygodniowo”, mówi ekspert z Business Insider.
Starbucks stworzył program lojalnościowy, który nie uwzględnia zbierania pieczątek ani noszenia kolejnej plastikowej karty. Zamiast tego podążyli za swoimi klientami i stworzyli program skrojony na miarę ich potrzeb.

Wspólnymi siłami z innymi firmami

Gdyby istniał konkurs na najbardziej wyeksploatowaną frazę marketingową, zwycięzcą byłby postulat “Dostarcz realną wartość”. Jest ona powtarzana tak często, jak rzadko widuje się ją wcieloną w praktykę. Dlatego warto zwrócić uwagę, jak robi to Starbucks: oprócz praktycznego programu lojalnościowego, oferującego zniżki na własne produkty, czy korzyści emocjonalnych, stał się również miejscem, gdzie można znaleźć dużo więcej niż tylko kawę. Dzięki partnerstwu z takimi podmiotami jak Spotify czy Lyft proponuje swoim klientom atrakcyjne promocje czy okazje dotyczące innych usług.

 

Podsumowując: czego Starbucks może nas nauczyć o zwiększaniu lojalności klientów?

1) Wykorzystaj dane do budowania relacji i odkrycia, czego naprawdę potrzebują Twoi klienci

2) Twórz wielokanałowe doświadczenie zakupowe i nie zaniedbuj rozwiązań mobilnych

3) Inwestuj w technologię, która pomoże Ci zrealizować Twoje cele zamiast skupiać się na naśladowaniu innych

4) Dostarcz realną wartość. Współpracuj z innymi firmami, by zaoferować szeroki wachlarz atrakcji dla odbiorców.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]