2015 rokiem wartości w Marketing Automation

Value messageWszyscy znamy już zalety Marketing Automation i wiemy, jakie cuda potrafi zdziałać, kiedy chodzi o docieranie do klientów. W internecie znajdziesz tysiące artykułów o tym, jak edukowanie użytkowników zwiększa dochód Twojego biznesu. Ale co z sektorem B2B? Czy możesz wykorzystać te same metody, kiedy sprzedajesz swoje produkty lub usługi innej firmie?

W 2014 r. zyski z Marketing Automation miały wynieść 1,2 mld dolarów, co oznacza ponad 50% wzrostu w stosunku do 500 mln dolarów w 2012 r. (źródło http://blog.capterra.com/30-marketing-automation-stats-2014). Nieźle jak na biznes, który ledwie raczkował w 2008. Istnieje wiele przyczyn jego dynamicznego rozwoju, ale jednym z kluczowych jest wzrost znaczenia komunikacji w internecie (Tak, email wciąż żyje… ale to temat na inny wpis).

Teraz, w styczniu 2015, zastanawiamy się, co nam przyniesie ten rok. Według mnie należy się spodziewać dalszego wzrostu, ale nie tylko wśród tradycyjnych mailingów masowych w sektorze B2C. 2015 będzie rokiem wartości w Marketing Automation.

Dlaczego? Zostawmy na boku terminologię B2B i B2C. Wszędzie widać zainteresowanie klientem i indywidualnymi zachowaniami zakupowymi. Nie ma znaczenia, czy dany klient kupuje towar dla siebie prywatnie czy dla swojej firmy: w obu wypadkach jest on wyedukowany, szuka informacji o danym produkcie i chce wiedzieć jak więcej przed zakupem. Ludzie stają się mniej lekkomyślni jeśli chodzi o wydatki biznesowe, a napięte budżety oznaczają, że nie jest im łatwo dostać to, czego chcą. Muszą być pewni, że produkt, który zakupią, posiada propozycję wartości dla ich biznesu.

Wartość: jak Marketing Automation może przy tym pomóc?

W Marketing Automation chodzi o dostarczanie kontentu, komunikację oraz wiedzę potencjalnych i istniejących klientów na temat Twojego produktu czy usługi. Więc jak to się ma do propozycji wartości? Platformy Marketing Automation dostarczają informacji o Twoich klientach, dzięki czemu wiesz, jak  pomóc im lepiej zrozumieć Twoją firmę. Szczególne znaczenie mają tu znaczenie kampanie edukacyjne: zabierają one klientów w podróż przez Twoje portfolio.

Wielu marketerów tworzy serie maili z komunikatami: „Ale jesteśmy świetni” albo „Nasz produkt uratuje ci życie”. Znasz powiedzenie „rzucać błotem o ścianę i liczyć, że się przyklei”? Cóż, to często dzieje się w marketingu. Bombardujemy swoich przyszłych klientów wiadomościami, które nie mają żadnego znaczenia. Sam biję się w pierś.

Chcesz być pewien, że jeśli zaangażujesz się w ukazywanie klientowi propozycji wartości Twojego produktu, to zbudujesz z nim biznesową relację, by pokazać Twój produkt i uzasadnić jego zakup. Czy robi różnicę, czy chodzi o system B2C czy B2B? Dziś każdy zakup wymaga od klienta uzasadnienia – albo z powodu odchudzonych budżetów, albo z powodu dużej konkurencji na rynku. Czemu mam zdecydować się na firmę B, a nie na firmę A? Odpowiedzią jest wartość.

W praktyce

Spójrz na swój produkt lub rozwiązanie. Gdzie leży jego propozycja wartości?

Precyzyjnie wydziel swój segment danych: znaj ich przekrój demograficzny i bądź krytyczny. Zbyt obszerna grupa docelowa może sprawić, że komunikat, z którym chcesz trafić do odbiorców, rozcieńczy się.

Dopasuj Twoją propozycję wartości do Twojej grupy docelowej, postaw się w roli Twoich przyszłych klientów i zapytaj samego siebie: „Co to dla mnie znaczy?”

Wtedy jesteś gotów, by stworzyć kampanię edukacyjną wokół produktu. Proste!

Może już zacząłeś planować swoje kampanie na ten rok. Patrząc na nie zbiorczo, pomyśl: jaką wartość oferuję adresatowi przez tego maila, tweeta, ebooka? W 2015 pokaż, jak Twój biznes może wykorzystać Marketing Automation, by wyeksponować wartość.

(tłum. redakcja)

 

Link do oryginalnego wpisu znajduje się tutaj.

—————————————

LeeGoodenoughAutorem tekstu jest Lee Goodenough – bloger, ekspert w Lead Generation, Email Marketing and Marketing Automation

HelloLeadGeneration.com – Blog, Discuss, Share Lead Generation
MarketingAutomations.com
Tweetnij: @Lee_Goodenough
Napisz na: Lee@helloleadgeneration.com

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.