20 artykułów o marketingu, które powinieneś przeczytać (lipiec 2015)

Depositphotos_18485561_s-2015Starasz się czytać na bieżąco najważniejsze blogi i portale o marketingu? Nie pozwól, by umknęły Ci ciekawe wpisy. Dlatego przygotowaliśmy zestaw najlepszych i najbardziej przydatnych artykułów o marketingu, które pojawiły się w lipcu 2015. Byłoby szkoda je przegapić!

Podzieliliśmy listę na teksty po angielsku i po polsku.

 

Po angielsku

  1. Fenomen Blake’a Mycoskie

Znacie tę postać? Blake Mycoskie zmienił sposób, w jaki myślimy o kupowaniu i pomaganiu innym. Jego firma, TOMS, łączy filantropię z biznesem: do każdej kupionej u nich pary, druga wysyłana jest argentyńskim dzieciom.


Praktyczne porady, jak stworzyć niezwykłe doświadczenie zakupowe. Pobierz darmowego ebooka


  1. Jak znaleźć budżet na start-up?

Czyli podstawy planowania budżetu dla początkujących przedsiębiorstw z dużymi ambicjami. Znajdziesz tu pytania, na które powinieneś znaleźć odpowiedź, oraz praktyki, które warto naśladować.

  1. Jak zwiększyć ROI dzięki treściom opartym o analitykę danych?

Marketing treści cierpi często z powodu izolowania go od analityki oraz braku precyzyjnego planowania. W artykule znajdziesz świetne pomysły na to, jak o treściach pomyśleć inaczej. Czy wykorzystujesz wiedzę o klientach w content marketingu? Czy personalizujesz treści? Zacznij!

  1. Masz firmę typu SaaS? Zwiększ otwieralność swoich maili

Ile razy zapisałeś się na okres próbny, po czym zupełnie zlekceważyłeś sprawę? Na KISSmetrics świetny tekst o tym, w jaki sposób tworzyć wiadomości powitalne, by Twoi klienci nie postępowali w ten sposób.

  1. Komunikuj się lepiej

Dziennikarze i marketerzy tak naprawdę robią to samo: komunikują się z publicznością. Jak robić to lepiej? Podpowiada Natasha D. Smith.

  1. Klucz do sukcesu Netflixa

Scott Brinker rekonstruuje i komentuje (na stronie możecie też zobaczyć wideo) wystąpienie Tony’ego Ralpha z Netflixa na konferencji MarTech w San Francisco.

  1. Old Spice na Instagramie

Zastanawiasz się, jak można praktycznie wykorzystać Instagram? Na Adweek o ryzykownej kampanii Old Spice.

  1. Lead Generation – najlepsze taktyki

Na Marketing Profs o tym, skąd pozyskiwać nowe kontakty w sieci i jak mierzyć skuteczność działań.

  1. Sojusz marketingu i sprzedaży

Znacie? To posłuchajcie jeszcze raz: czemu marketing i sprzedaż muszą iść ręka w rękę i jak to osiągnąć.

  1. Jak linkować?

Dobre praktyki linkowania sprawią, że Twoje treści będą lepiej wyszukiwalne. Jak łącyzc tworzenie treści i SEO podpowiada absolutny mistrz – Neil Patel.

  1. Czy nadszedł czas dla małych e-commerce?

Tak! Klienci szukają unikalnych przedmiotów i małych biznesów. Dla sporej grupy konsumentów najważniejsze jest przekonanie, że kupują coś wyjątkowego i niepowtarzalnego. Oni właśnie są ogromną szansą dla małych e-commerce.

  1. Jak wykorzystać neurologię w marketingu?

Coraz więcej wiemy o mechanizmach uwagi i o działaniu naszego mózgu, mamy też za sobą pierwsze próby adaptacji tych dyscyplin do marketingu. Jak te projekty wyglądają dzisiaj?

  1. Omnichannel: co to dziś znaczy?

Jak w świetle najnowszych badań powinna dziś wyglądać podróż zakupowa  i w wielu kanałach i na wielu urządzeniach.

Po polsku

  1. Jak napisać dobre case study

Martyna Krajewska o jednym z najpotężniejszych marketingowych narzędzi. Ciekawe sugestie i konkretne przykłady!

  1. Social media w Polsce

Na Why So Social przeczytasz obszerny tekst o tym, jak Polacy korzystają z social media. Pora na remanent w Waszych mediach społecznościowych.

  1. Nowy algorytm Facebooka

Na tapecie: filmy. Zobacz, czy jesteś przygotowany na nowy algorytm wyświetlania wideo.

  1. Marki z ludzka twarzą

Pijaru Koksu opisuje świetne kampanie, które pokazują ludzką, emocjonalną, nieoficjalną twarz marek, m.in. IKEA czy Tymbarku.

 

Na naszym blogu

W lipcu na naszym blogu najchętniej czytaliście wpisy:

22 sprawdzone sposoby na nieskuteczny i wkurzający email marketing

Jak nauka zmienia marketing?

10 najzabawniejszych kampanii marketingowych

 

W komentarzach jak zawsze miejsce dla Was: dzielcie się tekstami i blogami, które polecacie!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]