15 Start-Upów, które powinieneś obserwować w 2015

Łamią zasady. Kwestionują zastany porządek. Odkrywają nowe obszary.

Pokazujemy Wam listę 15 naszym zdaniem najciekawszych i najbardziej inspirujących start-upów. Przeglądajcie się im, bo naprawdę mogą nas zaskoczyć!

Lista jest bardzo zróżnicowana, znajdują się tu bowiem zarówno reprezentanci tradycyjnych start-upowych dyscyplin (wearables!), jak i mali wynalazcy, twórcy zupełnie nowych sprzętów i przedmiotów, a także wnikliwi analitycy, którzy  odkrywają nisze i sprawiają, że to, co było trudne, staje się intuicyjne.

1 Snowcookie

Polski Start-Up, doceniony m.in. przez Intela. Cel? Zmienić sporty zimowe w bezpieczniejszą i usieciowioną rozrywkę. Śnieżne ciasteczko, mały czujnik połączony z telefonem, rejestruje nasze ruchy podczas jazdy na nartach i snowboardzie oraz głosem wirtualnego trenera sugeruje poprawki. Urządzenie wykorzystuje również społecznościowe aspekty rywalizacji: możemy porównywać się ze znajomymi nie tylko pod kątem ilości zjazdów czy dluści pokonanej, trasy, ale i techniki.

Snowcookie zatroszczy się też o bezpieczeństwo. 40% wypadków przydarza się narciarzom z powodu przemęczenia. Ciasteczko ostrzega, kiedy już pora zakończyć jazdę na dziś.

2 Atlas Wearables

Jeśli myślisz, że wearables do monitorowania aktywności fizycznej już nie mogą zaskoczyć, to zerknij na to, co robi ekipa Atlas Wearables. Oprócz standardowych narzędzi do monitorowania tworzy on gigantyczną bazę danych na temat ludzkich ruchów – Motion Genome Project.


Internet Rzeczy: poznaj nowe możliwości marketingu. Ebook za darmo


Dzięki takiej ilości danych będzie możliwe nie tylko stworzenie wirtualnego trenera, który od razu upomni Cię, gdy  źle wykonujesz ćwiczenie (niezależnie od tego, czy uprawiasz jogę, czy robisz martwy ciąg), ale przyda się np. policjantom.

3 Fashionote

Darmowa aplikacja na iOS i Androida, która pozwala zrobić zdjęcie interesującego nas ubrania, kiedy przeglądamy je w piśmie modowym, a potem odsyła nas do sklepu, gdzie możemy je kupić.

Czemu nam się podoba? Bo otwiera nowe możliwości reklamy w tradycyjnych mediach, nieco już zakurzonych i stosujących archaiczną, irytującą metodę „oddać ile się da reklamodawcom”. Tyle że nie jest to ani mierzalne dla ofertujących, ani wygodne dla klientów, ani korzystne dla samego pisma, które zamienia się po prostu w katalog.

Fashionote to szansa na inne działania reklamowe w prasie modowej i lajfstajlowej.

Aplikacja po prostu oferuje produkt dokładnie wtedy, kiedy klient chce go kupić.

4 NiceFlight

Wykorzystali istniejące regulaminy dotyczące zasad składania reklamacji linii lotniczych i stworzyli przyjazny dla użytkowników serwis, który pozwala zgłosić zastrzeżenia i domagać się rekompensaty. Pasażer nie musi już studiować setek przepisów, by nadać właściwą formę swojemu wnioskowi, ale korzysta z poręcznej aplikacji, która automatycznie wysyła zgłoszenie.

Dzięki temu nawet jeśli coś pójdzie nie po Twojej myśli z lotem, nie musi Ci to psuć całego wyjazdu – składasz reklamację w kilka minut zamiast stać w kolejkach i zbierać papiery.

Daje ono pasażerom, zwykłym użytkownikom, narzędzie do egzekwowania swoich praw. Świetne!

5 Headspace

Kultura zachodu coraz chętniej czerpie z inspiracji buddyzmem czy tradycjami Indii. Przedsiębiorcy, przejęci odkryciami neurologów o niezwykłym wpływie medytacji na mózg (kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność, umiejętność skupienia), zastanawiają się nad możliwością wykorzystania jej w praktyce na większą skalę. Headspace oferuje materiały do medytacji w formie aplikacji lub na stronie.

Jeśli jesteś sceptyczny, powiemy tylko: milion użytkowników w 15 krajach.

6 YikYak

Nowy pomysł na media społecznościowe. Wpisujesz wszystko, co chcesz. Anonimowo. Widzisz posty oparte na Twojej lokalizacji – osób, które są w pobliżu. Klika szkół w Stanach próbuje już zablokować aplikację. Platforma stworzona do plotkowania.

soofa

Soofa i jej założycielki

Soofa

Nowy pomysł na przestrzeń miejską – ławka, dzięki której naładujesz telefon (pozyskuje energię przez panele słoneczne), zbiera też dane dotyczące pogody, natężenia ruchu i inne przydatne dla urbanisty informacje. I tak, można na niej też usiąść!

8 Huddle

Dokumenty, tysiące dokumentów, pośród których łatwo możesz zginąć? Huddle wychodzi naprzeciw. To działająca w chmurze usługa dla przedsiębiorców, która pozwala na coworking, edycję dokumentów, tworzenie materiałów firmowych,  integracje (np. z CRM-em), monitoring, zarządzanie pracą.

9 Tidemark

Narzędzie analityczne dla biznesu, oparte o Big Data. Pozwala prognozować trendy i zagrożenia, oceniać i monitorować postępy oraz wskazuje kierunki rozwoju. To wszystko w intuicyjnej formie aplikacji mobilnej: wpisujesz pytanie – w języku naturalnym – i otrzymujesz wykresy, grafy i analizy.

10 Anaplan

Najlepsza alternatywa dla Excela. Narzędzie finansowo-analityczne, działające w chmurze, prostsze i bardziej przyjazne w obsłudze.

11 Electric Objects

Wyświetla znalezione w Internecie dzieła sztuki w Twoim domu. Innymi słowy – to płaskie prostokątne urządzenie stanie się płótnem, na którym wyświetli się dowolnie wybrany obraz. W internecie mamy więcej dzieł sztuki niż w jakiejkolwiek galerii –dlaczego więc z tego nie korzystać? Zasługują na więcej niż krótka ekspozycja na ekranie smartfona!

12 OneWheel

Piszemy o nim, bo wynalazczość tradycyjnie kojarzy się z tworzeniem nowego przedmiotu, a dziś robimy to zaskakująco rzadko. Dlatego zerknijcie na niego – to elektryczna deskorolka na jednym kole. W sam raz do przemieszczania się po mieście, na trasach, które są trochę są długie na spacer, ale niedostatecznie długie, by wyciągać samochód lub podróżować komunikacją miejską.

13 Fits.me

Wirtualna przymierzalnia: to, czego bardzo brakuje odzieżowym sklepom online. Sugeruje rozmiar i daje wyobrażenie o tym, jak będziemy wyglądać w danym ubraniu. Oferuje widok 360 stopni.

14 Affectiva

Zastanawiałeś się kiedyś, co czują Twoi klienci? Affectiva opracowała wyznaczniki pozwalające identyfikować emocje oraz identyfikować ich natężenie. Możesz badać emocje, jakie wywołują generowane przez Ciebie treści – nieinwazyjnie, na dużą skalę i bez drogich badań. Affectiva po prostu bada ekspresję twarzy przez istniejące w komputerach czy smartfonach kamery i analizuje twarze klientów pod kątem odczuwanych przez nich emocji w czasie rzeczywistym.

15 Slack

Jeśli nie znacie, to poznajcie. Idealne narzędzie do komunikacji w małych i średnich firmach. To po prostu minimalistyczny chat, który pozwala wygodnie wyszukiwać i tagować wiadomości, zintegrować m.in. z Trello i Asaną, słowiem, jest stworzony dla biznesu. Firma Stewarda Butterfielda ma 365 tys. Użytkowników.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]