15 Start-Upów, które powinieneś obserwować w 2015

Łamią zasady. Kwestionują zastany porządek. Odkrywają nowe obszary.

Pokazujemy Wam listę 15 naszym zdaniem najciekawszych i najbardziej inspirujących start-upów. Przeglądajcie się im, bo naprawdę mogą nas zaskoczyć!

Lista jest bardzo zróżnicowana, znajdują się tu bowiem zarówno reprezentanci tradycyjnych start-upowych dyscyplin (wearables!), jak i mali wynalazcy, twórcy zupełnie nowych sprzętów i przedmiotów, a także wnikliwi analitycy, którzy  odkrywają nisze i sprawiają, że to, co było trudne, staje się intuicyjne.

1 Snowcookie

Polski Start-Up, doceniony m.in. przez Intela. Cel? Zmienić sporty zimowe w bezpieczniejszą i usieciowioną rozrywkę. Śnieżne ciasteczko, mały czujnik połączony z telefonem, rejestruje nasze ruchy podczas jazdy na nartach i snowboardzie oraz głosem wirtualnego trenera sugeruje poprawki. Urządzenie wykorzystuje również społecznościowe aspekty rywalizacji: możemy porównywać się ze znajomymi nie tylko pod kątem ilości zjazdów czy dluści pokonanej, trasy, ale i techniki.

Snowcookie zatroszczy się też o bezpieczeństwo. 40% wypadków przydarza się narciarzom z powodu przemęczenia. Ciasteczko ostrzega, kiedy już pora zakończyć jazdę na dziś.

2 Atlas Wearables

Jeśli myślisz, że wearables do monitorowania aktywności fizycznej już nie mogą zaskoczyć, to zerknij na to, co robi ekipa Atlas Wearables. Oprócz standardowych narzędzi do monitorowania tworzy on gigantyczną bazę danych na temat ludzkich ruchów – Motion Genome Project.


Internet Rzeczy: poznaj nowe możliwości marketingu. Ebook za darmo


Dzięki takiej ilości danych będzie możliwe nie tylko stworzenie wirtualnego trenera, który od razu upomni Cię, gdy  źle wykonujesz ćwiczenie (niezależnie od tego, czy uprawiasz jogę, czy robisz martwy ciąg), ale przyda się np. policjantom.

3 Fashionote

Darmowa aplikacja na iOS i Androida, która pozwala zrobić zdjęcie interesującego nas ubrania, kiedy przeglądamy je w piśmie modowym, a potem odsyła nas do sklepu, gdzie możemy je kupić.

Czemu nam się podoba? Bo otwiera nowe możliwości reklamy w tradycyjnych mediach, nieco już zakurzonych i stosujących archaiczną, irytującą metodę „oddać ile się da reklamodawcom”. Tyle że nie jest to ani mierzalne dla ofertujących, ani wygodne dla klientów, ani korzystne dla samego pisma, które zamienia się po prostu w katalog.

Fashionote to szansa na inne działania reklamowe w prasie modowej i lajfstajlowej.

Aplikacja po prostu oferuje produkt dokładnie wtedy, kiedy klient chce go kupić.

4 NiceFlight

Wykorzystali istniejące regulaminy dotyczące zasad składania reklamacji linii lotniczych i stworzyli przyjazny dla użytkowników serwis, który pozwala zgłosić zastrzeżenia i domagać się rekompensaty. Pasażer nie musi już studiować setek przepisów, by nadać właściwą formę swojemu wnioskowi, ale korzysta z poręcznej aplikacji, która automatycznie wysyła zgłoszenie.

Dzięki temu nawet jeśli coś pójdzie nie po Twojej myśli z lotem, nie musi Ci to psuć całego wyjazdu – składasz reklamację w kilka minut zamiast stać w kolejkach i zbierać papiery.

Daje ono pasażerom, zwykłym użytkownikom, narzędzie do egzekwowania swoich praw. Świetne!

5 Headspace

Kultura zachodu coraz chętniej czerpie z inspiracji buddyzmem czy tradycjami Indii. Przedsiębiorcy, przejęci odkryciami neurologów o niezwykłym wpływie medytacji na mózg (kreatywność, zdolność rozwiązywania problemów, efektywność, umiejętność skupienia), zastanawiają się nad możliwością wykorzystania jej w praktyce na większą skalę. Headspace oferuje materiały do medytacji w formie aplikacji lub na stronie.

Jeśli jesteś sceptyczny, powiemy tylko: milion użytkowników w 15 krajach.

6 YikYak

Nowy pomysł na media społecznościowe. Wpisujesz wszystko, co chcesz. Anonimowo. Widzisz posty oparte na Twojej lokalizacji – osób, które są w pobliżu. Klika szkół w Stanach próbuje już zablokować aplikację. Platforma stworzona do plotkowania.

soofa

Soofa i jej założycielki

Soofa

Nowy pomysł na przestrzeń miejską – ławka, dzięki której naładujesz telefon (pozyskuje energię przez panele słoneczne), zbiera też dane dotyczące pogody, natężenia ruchu i inne przydatne dla urbanisty informacje. I tak, można na niej też usiąść!

8 Huddle

Dokumenty, tysiące dokumentów, pośród których łatwo możesz zginąć? Huddle wychodzi naprzeciw. To działająca w chmurze usługa dla przedsiębiorców, która pozwala na coworking, edycję dokumentów, tworzenie materiałów firmowych,  integracje (np. z CRM-em), monitoring, zarządzanie pracą.

9 Tidemark

Narzędzie analityczne dla biznesu, oparte o Big Data. Pozwala prognozować trendy i zagrożenia, oceniać i monitorować postępy oraz wskazuje kierunki rozwoju. To wszystko w intuicyjnej formie aplikacji mobilnej: wpisujesz pytanie – w języku naturalnym – i otrzymujesz wykresy, grafy i analizy.

10 Anaplan

Najlepsza alternatywa dla Excela. Narzędzie finansowo-analityczne, działające w chmurze, prostsze i bardziej przyjazne w obsłudze.

11 Electric Objects

Wyświetla znalezione w Internecie dzieła sztuki w Twoim domu. Innymi słowy – to płaskie prostokątne urządzenie stanie się płótnem, na którym wyświetli się dowolnie wybrany obraz. W internecie mamy więcej dzieł sztuki niż w jakiejkolwiek galerii –dlaczego więc z tego nie korzystać? Zasługują na więcej niż krótka ekspozycja na ekranie smartfona!

12 OneWheel

Piszemy o nim, bo wynalazczość tradycyjnie kojarzy się z tworzeniem nowego przedmiotu, a dziś robimy to zaskakująco rzadko. Dlatego zerknijcie na niego – to elektryczna deskorolka na jednym kole. W sam raz do przemieszczania się po mieście, na trasach, które są trochę są długie na spacer, ale niedostatecznie długie, by wyciągać samochód lub podróżować komunikacją miejską.

13 Fits.me

Wirtualna przymierzalnia: to, czego bardzo brakuje odzieżowym sklepom online. Sugeruje rozmiar i daje wyobrażenie o tym, jak będziemy wyglądać w danym ubraniu. Oferuje widok 360 stopni.

14 Affectiva

Zastanawiałeś się kiedyś, co czują Twoi klienci? Affectiva opracowała wyznaczniki pozwalające identyfikować emocje oraz identyfikować ich natężenie. Możesz badać emocje, jakie wywołują generowane przez Ciebie treści – nieinwazyjnie, na dużą skalę i bez drogich badań. Affectiva po prostu bada ekspresję twarzy przez istniejące w komputerach czy smartfonach kamery i analizuje twarze klientów pod kątem odczuwanych przez nich emocji w czasie rzeczywistym.

15 Slack

Jeśli nie znacie, to poznajcie. Idealne narzędzie do komunikacji w małych i średnich firmach. To po prostu minimalistyczny chat, który pozwala wygodnie wyszukiwać i tagować wiadomości, zintegrować m.in. z Trello i Asaną, słowiem, jest stworzony dla biznesu. Firma Stewarda Butterfielda ma 365 tys. Użytkowników.

SALESmanago to platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago
Transformacja cyfrowa iSpot: Jak polski Apple Premium Partner osiągnął 70-krotny zwrot z inwestycji (ROI) dzięki SALESmanago

    Kiedy wiodący polski Apple Premium Partner postanowił przekształcić swoje podejście do klienta z transakcyjnego na relacyjne, zwrócił się z tym zadaniem do SALESmanago. Wyniki? Oszałamiający 70-krotny zwrot z inwestycji, wskaźniki zaangażowania w kampaniach e-mailowych wyższe o 1334% od standardów branżowych oraz płynne doświadczenie omnichannel, które doskonale uzupełnia ofertę produktów premium. Oto, jak iSpot […]

Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania
Marketerzy ufają swoim narzędziom MarTech, ale nie wykorzystują ich kluczowych funkcji – wynika z badania

    Nowe badania przeprowadzone przez SALESmanago pokazują, że prawie wszyscy przebadani (99%) marketerzy twierdzą, że w swoich technologiach marketingowych posiadają aktywne funkcje, z których nie korzystają, a większość (62%) przyznaje, że wykorzystuje tylko 50-75% dostępnych możliwości Prawie połowa marketerów (47%) uważa, że ledwo radzą sobie z nakładem pracy przez ograniczenia czasowe i wydajnościowe, podczas […]

Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act
Ważna aktualizacja naszych Ogólnych Warunków Umów w związku z unijnym Data Act

    Jako Twój zaufany partner, czujemy się odpowiedzialni za Twoje bezpieczeństwo prawne i rozwój. Nieustannie monitorujemy zmiany w przepisach, dlatego proaktywnie aktualizujemy nasze Ogólne Warunki Umów (OWU), aby zapewnić jej zgodność z nowym unijnym Akt w sprawie danych.   Celem tych aktualizacji jest wzmocnienie Twoich praw, co przekłada się na większą elastyczność i kontrolę […]

Tatuum – Rewolucja w Marketingu
Tatuum – Rewolucja w Marketingu

    Tatuum, polska marka odzieżowa, z powodzeniem kształtuje europejskie szały kapsułowe od ponad 25 lat. Jej wyróżnikiem jest kompleksowe podejście, kładące nacisk na jakość, trwałość i ponadczasowy design. Tatuum promuje styl życia zakorzeniony w szacunku do tradycji, doświadczeń i wartości i stawia na budowanie głębokich relacji ze swoimi klientami.. Pomaga jej w tym strategia […]

Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion: Historia sukcesu Monnari
Jak zrewolucjonizować handel detaliczny w branży fashion:  Historia sukcesu Monnari

    Monnari, uznana polska marka odzieżowa z 25-letnią tradycją, jest ceniona za swój unikalny design, tworzony specjalnie z myślą o polskim rynku mody kobiecej. Łącząc tradycję z nowoczesnością, Monnari oferuje ponadczasowe, wszechstronne kolekcje, przywiązując szczególną wagę do detali w swoich projektach. By móc odpowiadać na potrzeby konsumentów, Monnari prowadzi rozbudowaną sieć sprzedaży, obejmującą sklepy […]

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]