12 faktów i statystyk o Lead Nurturing, które musisz znać

pouring from watering can on grass waterLead Nurturing, czyli praktyka edukacji klienta przez cykl automatycznych wiadomości wprowadzających go w ofertę, informujących o możliwościach zastosowania produktu oraz pomagających dokonać wyboru, to jedna z najskuteczniejszych strategii budowania długotrwałej relacji z odbiorcami. Dzięki temu nasz lead zostaje stopniowo przygotowany do zakupu, a jednocześnie otrzymuje dodatkową wartość: ekspercką wiedzę, której nie musi wyszukiwać na własną rękę. Metoda ta, choć wywodzi się z sektora B2B, dziś stosowana jest równie chętnie w B2C i E-commerce. Jeśli jeszcze z niej nie korzystasz, zobacz, co tracisz. Jeśli zaś już edukujesz swoich odbiorców, zobacz, jak możesz robić to lepiej.

 

1. Lead Nurturing pozwala generować o 50% więcej kwalifikowanych do sprzedaży leadów przy jednoczesnym obniżeniu kosztów o 33% (Forrester Research).


Praktyczny przewodnik wdrożenia Lead Nurturing. Pobierz ebooka za darmo


 

2. 73% leadów w B2B nie jest gotowych do przekazania działowi sprzedaży (Marketing Sherpa).

 

3. Klienci poddani Lead Nurturing wydają o 47% więcej niż klienci, którzy nie byli edukowani (Annuitas).

 

4. Lead Nurturing ma też wartość niewymierną. Jak mówi Jon Miller, ta strategia polega na „dzieleniu się dobrymi uczuciami”. Ma nieocenioną rolę w budowaniu długotrwałych relacji.

 

5. Konsument przebywa dziś na własną rękę nawet 90% procesu zakupowego – zanim skontaktuje się ze sprzedawcą (Venture Beat). Szuka informacji zanim podejmie decyzję zakupową, dlatego właśnie dostarczanie potrzebnej wiedzy jest tak istotnym elementem relacji z marką.

 

6. Potrzeba 5 – 12 kontaktów z klientem, by zaszła sprzedaż (Stream Feed). Zamiast więc liczyć na spontaniczny zakup klienta, postaraj się przekonać go do siebie, budując zaufanie i dostarczając użytecznych materiałów.

 

7. Kampanie Lead Nurturing tradycyjnie prowadzi się przez cykl wiadomości email, ale możesz też wykorzystać inne kanały, np. Media społecznościowe (Przeczytaj więcej o Lead Nurturing w social media)

 

8. Jak zaprojektować process Lead Nurturing? Jak rozplanować treści edukacyjne w czasie? Brian Carroll, Dyrektor Wykonawczy w MECLABS, zaleca, by zrekonstruować process przejścia klienta przez lejek sprzedażowy. Najłatwiej zrobić to od tyłu: cofając się od procesu sprzedaży. Analiza wsteczna drogi, jaką nasi obecni klienci przeszli do zakupu, pozwoli zobaczyć, jak wygląda ścieżka zakupowa: ile zajmuje i jakie punkty są na niej kluczowe.

 

9. 79% leadów odwiedzających Twoją stronę www nie dokona zakupu. Powodem jest brak program Lead Nurturing, który pozwoliłby zatrzymać przy sobie tych, którzy jeszcze nie podjęli decyzji o zakupie (źródło: MarketingSherpa).

 

10. Pamiętaj, że Lead Nurturing to nie tylko kampanie dla nowo pozyskanych leadów. Wykorzystaj je także do zwiększenia retencji, przygotuj tematyczne programy edukacyjne (jeśli tworzysz sporo treści, to świetny pomysł na ich ponowne wykorzystanie) czy wdrażaj nowych pracowników (to dobry pomysł dla dużych firm).

 

11. Lead Nurturing możesz z powodzeniem wdrażać też w B2C i E-commerce. Granica między B2B, B2C i E-commerce zaciera się:“Konsument ogólnie, czy to w obszarze B2B czy B2C, coraz bardziej sam się kształci przez research online, opinie  i social media” (Louis Foong).

 

12. 43% firm B2B zaobserwowało, że cykl sprzedaży wydłuża się, statystycznie o 22% (Tom Pisello). Większy interwał między kontaktem a pierwszym zakupem oznacza, że marketerzy muszą włożyć więcej energii w utrzymanie leada przy sobie przez tak długi czas. Pomogą w tym właśnie kampanie Lead Nurtruring.

 

 

Lead Nurturing staje się więc obowiązkowym orężem w arsenale marketera. Pomaga mu walczyć z marnotrawstwem środków: jak wielu z nas wydaje grube pieniądze na kampanie pozyskujące leady, a potem nie potrafi ich zatrzymać przy sobie? Dzięki temu możemy zdobyć to, na czym zależy nam najbardziej: relacje z klientami, które są oparte na dostarczaniu wartości i wiedzy. Nasi użytkownicy czują się dzięki temu bezpiecznie i komfortowo podczas zakupu – co przekłada się na wyższą sprzedaż.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI
SALESmanago przejmuje Thulium od Spire Capital Partners, ujednolicając marketing i obsługę klienta, by stworzyć płynne, spersonalizowane doświadczenia zakupowe oparte na AI

    SALESmanago wyznacza nowy standard angażowania klientów, stając się pierwszą platformą, która w pełni integruje pozyskiwanie klientów, zarządzanie ich danymi, automatyzację marketingu, komunikację wielokanałową i obsługę klienta. Europejskie marki eCommerce średniej wielkości mogą teraz zwiększać swoje przychody, monetyzując spersonalizowane interakcje na każdym etapie ścieżki zakupowej.   Kraków, Polska, 24 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca […]

SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii z godzin do minut
SALESmanago uruchamia platformę marketingową działającą  w czasie rzeczywistym, aby skrócić czas tworzenia kampanii  z godzin do minut

    Inteligentniejsze i szybsze narzędzia komunikacyjne eliminują bariery w realizacji działań, umożliwiają marketing konwersacyjny i zapewniają natychmiastową personalizację we wszystkich kanałach kontaktu z klientem.   Kraków, Polska; 15 lipca 2025 – SALESmanago, wiodąca europejska Platforma Customer Engagement, ogłosiła serię strategicznych zmian produktowych skoncentrowanych na wsparciu marketerów w szybszej, efektywniejszej i pewniejszej pracy.   Celem […]

TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego
TikTok commerce, dark social i zmierzch SEO: badanie SALESmanago ujawnia, co spędza sen z powiek marketerom z sektora detalicznego

    Badanie przeprowadzone wśród europejskich marek e-commerce wskazuje na wyzwania technologiczne wynikające z ewolucji oczekiwań     i zachowań konsumentów.   Kraków, 20 maja 2025 r.: Nadchodzi kres SEO w tradycyjnej odsłonie – tak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez SALESmanago, czołową europejską platformę zarządzania zaangażowaniem klientów. Aż 73% marketerów w sektorze e-commerce i […]

Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach
Ambitniejsze cele, mniejsze budżety: aż 73% marketerów, mimo korzystania z AI, ma problem z osiągnięciem założonych na ten rok celów przy ograniczonych zasobach

    Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję   Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Z ostatniego badania SALESmanago, czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów obsługującej ponad 3 tys. klientów, wynika, że marketerom w Europie […]

AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce
AI Sidekick – nowe inteligentne narzędzie SALESmanago mierzy i zwiększa wydajność w eCommerce

    AI Sidekick usprawnia marketing e-commerce, zapewniając inteligentną automatyzację, większe zaangażowanie klientów i dużą elastyczność   Kraków, 12 marca 2025 r.  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. firm – poinformowała dziś o rozszerzeniu funkcji AI Sidekick – spersonalizowanej warstwy AI zaprojektowanej z myślą o większej wydajności w e-commerce, […]

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]