11 powodów, żeby zacząć monitorować kontakty już dzisiaj!

Wyobraź sobie firmę, która nie wie, kogo zatrudnia. Nie ma żadnych umów, nawet nie prowadzi rozmów rekrutacyjnych, więc kadra zarządzająca mówi na zebraniach do przypadkowej zbieraniny osób o różnym poziomie i profilu kwalifikacji, zaangażowania, ba! nawet mówiących innym językiem. Brzmi to trochę jak administracyjne i menedżerskie piekło. Jest to rozwiązanie kiepskie również ze względu na pracowników niższego szczebla – nie wiadomo do kogo się zgłosić z konkretnym problemem, kto koordynuje dany projekt, kto go wykonuje, a kto go w ogóle wymyślił?

A teraz pomyśl sobie, że taki obraz jest codziennością dla wielu osób prowadzących ecommerce: kontakty zjawiają się na stronie znikąd, poruszają się po różnych podstronach, wrzucają coś do koszyka i znikają bez śladu.

Czy da się tak prowadzić biznes w sieci? Niby tak, ale jak długo? Czy nie byłoby dużo wygodniej wiedzieć kto wchodzi na stronę, co go interesuje, czy kiedyś już kupował, a jeśli tak, to ile wydał? Jest to jeden z powodów, dla których warto zaimplementować na stronie kod monitorujący platformy do automatyzacji marketingu i w pełni wykorzystać jego możliwości. Nie uprzedzajmy jednak faktów. Przyjrzyjmy się najpierw kogo, z technicznego punktu widzenia, możesz spotkać na stronie www i w swoim CRM.

Użytkownicy anonimowi

Anonimowym odwiedzającym jest każda osoba, która pojawia się na stronie po raz pierwszy jeżeli nie została tam skierowana przez formularz, reklamę, bądź link w mailu wysłanym z platformy marketing automation połączonej z kodem monitorującym umieszczonym w kodzie strony.

Na stronie posiadającej możliwość monitorowania działań użytkowników informacje o anonimowych wizytach są zbierane i przechowywane przez kilka godzin, a potem są usuwane. Jeśli kontakt w ciągu 3 godzin wykona akcję, która spowoduje jego zmonitorowanie to szczegóły wizyty anonimowej zostaną przypisane do jego nowo powstałej karty kontaktu.

Pamiętaj! Jeżeli masz odpowiednie oprogramowanie możesz komunikować się nawet z anonimowymi użytkownikami. Z poziomu platformy marketing automation możesz ustawić:

  • wysyłkę powiadomień web push (krótkich wiadomości wysyłanych przez przeglądarkę – nie wymagają one podawania adresu email, ani akceptowania polityki cookie; więcej o powiadomieniach web push przeczytasz tutaj);
  • wyświetlanie ramek rekomendacji (oglądając przedmioty z jednej kategorii od razu widzisz ofertę rzeczy podobnych, będących w promocji lub komplementarnych);
  • wyświetlanie dynamicznych pop-upów (na podstawie wiedzy o zainteresowaniach użytkownika, jego scoringu, historii zakupów a nawet podstrony na której się aktualnie znajduje pozwalają wyświetlać każdemu z osobna treści nawiązujące do tego co robił, lub nadal robi na stronie; więcej o ramkach rekomendacji i dynamicznych pop-upach przeczytasz tutaj);
  • okienko Livechat, umożliwiające reagowanie na pytania odwiedzających w czasie rzeczywistym z poziomu strony www;

Nie wygląda to źle, jednak nie jest to jeszcze ten poziom personalizacji, który wyróżni Twoje działania marketingowe spośród innych.

Kontakty zidentyfikowane

Identyfikacja kontaktu następuje w momencie, kiedy podaje on swój email. Może to zrobić korzystając z formularza na stronie, albo na przykład podając dane przez Facebooka (Lead Ads). Jednakże samo posiadanie adresu nie jest jeszcze końcem tej drogi. Dopóki nie będziesz w stanie powiązać kontaktu z konkretnymi akcjami, poziom personalizacji którym operujesz pozostawia wiele do życzenia.

Wbrew pozorom nie każdy kontakt, który jest zidentyfikowany jest również monitorowany. Może się zdarzyć, jak w już wspomnianym przypadku, że ktoś wypełni formularz klikając w reklamę na Facebooku. Teoretycznie coś tam o tej osobie wiesz – możesz dodać odpowiedni tag powiązany z klikniętą reklamą (czy to przy imporcie bazy kontaktów, czy też korzystając z integracji SALESmanago z FastTony.es dzięki której możesz  tworzyć kampanie Lead Ads i ustawiać automatyczne przesyłanie kontaktów pozyskanych dzięki formularzom zamieszczonym w reklamie do CRM. Przesyłanie kontaktów trwa ok. 6s. Kontakty przesyłane są wraz z tagiem, dlatego za pomocą reguł automatyzacji możesz ustawić wysyłkę wiadomości z podziękowaniem za wypełnienie formularza, bądź wiadomość powitalną dla nowego członka społeczności, którą prowadzisz.

Jeżeli rozpatrujemy osobę, o której wiesz tylko jaki ma adres email to zestaw dostępnych akcji wygląda następująco:

  • dodanie do kampanii po tagu – możesz to zrobić na dwa sposoby – ustawiając regułę automatyzacji, bądź ręcznie – jako akcja masowa np. po imporcie kontaktów;
  • wysyłka wiadomości po tagu w tym uruchomienie cyklu lead nurturing – to najprostsze co możesz zrobić dysponując adresem email; ustawiając regułę zaznaczasz, że wiadomość ma być wysłana do odbiorców którzy mają konkretny tag; pamiętaj, że jeśli importujesz bazę z pliku, musisz uruchomić regułę ręcznie;
  • ustawienie autorespondera – możesz również ustawić automatyczną wysyłkę wiadomości w formie autorespondera dla wszystkich nowych kontaktów w systemie, kontaktów na pewnym etapie lejka sprzedażowego, bądź dla wszystkich kontaktów z konkretnym tagiem (podobnie jak powyżej, przy imporcie z tagami z pliku autoresponder nie zadziała);
  • dodanie do grupy odbiorców – przechodząc do CRM -> Zarządzaj kontaktami -> Dodaj zdefiniowane grupy odbiorców możesz dodać nowe kontakty czy to po adresie, czy po tagu do określonej grupy adresatów;
  • monitorowanie reakcji na wysłane wiadomości – na karcie kontaktu zawsze możesz sprawdzić, czy dany kontakt otworzył wysłaną do niego wiadomość i czy kliknął w przesłany link;
  • wysyłka wiadomości masowych, np. newsletter do całej bazy – to dość oczywiste działanie: jeżeli kontakt znajduje się w Twojej bazie, ale na przykład nie ma tagu, to i tak możesz mu wysłać wiadomość kierowaną do wszystkich kontaktów;
  • wykorzystanie przy tworzeniu Custom Audience i skierowanie do nich kampanii na Facebooku – aby móc tworzyć lub edytować Custom Audience ważne jest połączenie SALESmanago z Facebook Ads; kontakt może być dodany do Custom Audience zarówno ręcznie jak i przez regułę automatyzacji;

Kontakty monitorowane

Trzecią grupą kontaktów na stronie są kontakty monitorowane. Przypadkowy odwiedzający zostają objęci monitoringiem w 4 przypadkach:

  • kliknięcia w link z mailingu SALESmanago,
  • wypełnienia systemowego lub zintegrowanego przez API formularza,
  • kliknięcia w link wygenerowany na karcie kontaktu w systemie,

Po tej akcji system zaczyna zbierać informacje o zachowaniach użytkowników i przypisywać je do odpowiednich kart kontaktów.

Dopiero objęcie kontaktów monitoringiem daje Ci możliwość pełnego wykorzystania potencjału platformy do automatyzacji marketingu. Możesz do nich kierować praktycznie wszystkie akcje dostępne na platformie (nie liczę na przykład ekstra płatnych mailingów do kontaktów anonimowych, ponieważ nie ma potrzeby korzystania z tej funkcjonalności). Oprócz tych wymienionych powyżej można dodać na przykład:

  • tworzenie profili behawioralnych,
  • ustawienie procesów workflow,
  • wykorzystanie analityki RFM,
  • wysyłka dynamicznych maili 1-do-1,
  • ratowanie porzuconych koszyków,
  • ustawienie personalizowanych bannerów,
  • wykorzystanie zaawansowanej segmentacji przy tworzeniu reguł,
  • wykorzystanie geolokalizacji,
  • prowadzenie działań omnichannel,
  • itp.

Dlaczego warto monitorować kontakty?

  1. Zyskujesz wiedzę o swoich odbiorcach.
  2. Tworzysz indywidualne profile behawioralne każdego z użytkowników.
  3. Wykorzystujesz wiedzę o zachowaniach użytkowników, personalizując przekaz.
  4. Dopasowujesz swoje działania do zainteresowań klientów.
  5. Umacniasz więź z odbiorcami i zdobywasz ich zaufanie.
  6. Skracasz czas trwania procesu zakupowego oferując klientom to co ich interesuje.
  7. Dokładnie segmentujesz swoją bazę danych.
  8. Tworzysz podstawy do prawdziwej komunikacji w czasie rzeczywistym.
  9. Opierasz swoje działania nie na domysłach, ale na prawdziwych danych.
  10. Masz dużo większą możliwość wykorzystania reguł automatyzacji.
  11. W pełni wykorzystujesz platformę do automatyzacji marketingu.

Jeśli chcesz zobaczyć jak wygląda droga od anonimowego odwiedzającego do zaangażowanego klienta i jak przebyć ją z platformą marketing automation, koniecznie zobacz naszą najnowsza infografikę!

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać
Top 10 porażających statystyk dotyczących hipersegmentacji, które musisz znać

    Segmentacja jest znana marketerom już od dłuższego czasu. Jednak w większości przypadków, przypomina raczej nieoszlifowany diament. Wraz z ciągłymi zmianami w technologii wykorzystywanej do zbierania danych, nowymi pokoleniami konsumentów, którzy wymagają wysoce spersonalizowanych treści oraz z ostatnimi zmianami w zachowaniach zakupowych, które spowodował COVID-19, aktualizacja sposobów segmentacji danych stała się kluczowa. Segmentowane kampanie […]

5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce
5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji dla eCommerce

    Hipersegmentacja w eCommerce to trend, który ma szansę zdominować rynek na dłuższy czas. Segmentacja 1:1 pozwala tworzyć na masową skalę oferty dopasowane indywidualnie do każdego odbiorcy. Ma to wpływ na przychody w sklepie i CLV jego klientów. Jak konkretnie można zastosować hiperpersonalizację w różnych typach eCommerce? Oto 5 super zaawansowanych i turbo-skutecznych segmentacji. […]

Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago
Zerkamy w przyszłość: analityka predyktywna w SALESmanago

    W stale ewoluującym świecie eCommerce, firmy nieustannie poszukują innowacyjnych sposobów na zwiększenie swojej przewagi konkurencyjnej. Trudno przecenić tu rolę analityki predyktywnej. Jej wieloaspektowość ma kluczowe znaczenie dla rozwoju i sukcesu branży.   Szklana kula dla marketingowców   Analityka predyktywna to gałąź analityki danych, która wykorzystuje dane historyczne, algorytmy statystyczne oraz technologię uczenia maszynowego […]

[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”
[NAGRANIE WEBINARU] „Przygotuj swój eCommerce na 2024 rok: Doświadczenia z 2023 roku, najważniejsze trendy i innowacje technologiczne dla sklepów internetowych”

    Już teraz możesz obejrzeć nagranie naszego ostatniego webinaru, poprowadzonego przez Director Solutions Consulting w SALESmanago, Aleksandra Skałkę.    Kliknij i odkryj:   – Taktyki wdrożone przez najlepiej prosperujące firmy eCommerce w 2023 r. – Najważniejsze trendy w eCommerce na lata 2023/2024: Sztuczna inteligencja, prywatność danych, dane stron zerowych i inne. – Nowe technologie […]

[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji
[Nowa funkcjonalność] Kreaktor Importu Kontaktów: funkcjonalna baza kontaktów bez komplikacji

Przedstawiamy Kreator Importu Kontaktów: płynny początek przygody z CDP. Importuj kontakty bez wysiłku dzięki innowacyjnemu mapowaniu i mechanizmom odpornym na błędy. Przekształć surowe dane w dostosowaną do twoich potrzeb, funkcjonalną bazę danych. Uzyskaj niezależność od IT i zoptymalizuj działania marketingowe. Szybko importuj, oznaczaj i poprawiaj dane, aby uzyskać ponadprzeciętne wyniki.