11 email marketingowych statystyk, które każdy marketer powinien poznać w 2018

 

2018 właśnie się rozpoczął. Dobra wiadomość: Email  to w dalszym ciągu najlepszy i najskuteczniejszy sposób komunikacji z Twoimi klientami. Mimo plotek, wcale nie umiera. W tym wpisie znajdziesz 11 statystyk, które są niezbitym dowodem na to, że email marketing jest nadal na topie.

 

 

 

1. Ile maili zostało wysłanych i odebranych w 2017?

Komunikacja mailowa cały czas się rozwija. W 2017 roku całkowita liczba wysłanych i odebranych wiadomości email wynosiła ponad 225,3 miliarda. Do 2020 liczba ta wzrośnie do 257,7 miliardów.

Źródło: Radicati

 

2.Dlaczego w tym roku powinniśmy nadal wysyłać wiadomości email?

 

Maili używa ponad 3,7 miliarda osób, co daje 48,6% całej populacji. Niektórzy użytkownicy posiadają więcej niż jeden adres mailowy (średnio 1,7 na osobę). Jako że, liczba adresów mailowych przewyższa liczbę użytkowników, potrzebna jest personalizacja oraz ciągłe odświeżanie bazy danych swoich klientów. Dzięki temu komunikacja przebiega sprawnie i efektywnie. Jak odświeżyć swoją bazę klientów? Kliknij tutaj, aby się dowiedzieć.

Źródło: Lifewire

 

3.Jakie będą najpopularniejsze urządzenia do wysyłania i odbierania maili w 2018?

 

54% ogólnej liczby otwarć maili odbywa się na urządzeniach mobilnych, z czego 41% stanowią telefony, a 11% – tablety. Co interesujące, pomimo  że kobiety i mężczyźni w tym samym stopniu przeskakują z  komputera na urządzenia mobilne, to jednak więcej kobiet przerzuca się na tablet, za to mężczyźni preferują telefony komórkowe.

Źródła: Litmus, Emailmonday

 

4.Jak powinien wyglądać email idealny? Co zrobić, by w 2018 roku zwiększyć współczynnik odpowiedzi?

 

Najlepszy współczynnik odpowiedzi (ponad 50%) wykazują wiadomości zawierające od 50 do 125 słów. Wiadomość email zawierająca 10 lub mniej słów, zmniejsza ten współczynnik do zaledwie 36%. Maile z tytułem składającym się z mniej niż 10 znaków zwiększają współczynnik otwarć do 58%. Bądź bezpośredni – poznaj dokładnie potrzeby swoich klientów i stosuj bezpośrednią komunikację nawet w masowo wysyłanych wiadomościach. Sprawdź również 13 sposobów na skuteczny email marketing w ecommerce 

Źródło: Saleshub

 

5.Warto używać emotikonów i plików GIF, czy może już wymarły?

 

Aż 56% marek używających emotikonów w temacie swoich wiadomości ma większy współczynnik otwarć. Z badań wynika, że najbardziej efektywnymi emotikonami są: bałwanek (+65,72%), słoneczko (+20,95%) i gwiazdka (+10,65%).

Użycie plików GIF w kampaniach zwiększa współczynnik otwarć o 6%, współczynnik kliknięć o 43%, współczynnik konwersji o 103%, a zyski o 109%.

Źródło:  Voilanorbert

 

6.Czy email marketing jest jeszcze skuteczny?

 

W 2017 roku każdy wydany na email marketing dolar przynosił 44$ zysku. Warto zatem zainwestować w to trochę czasu, czyż nie?

Źródło: Campaignmonitor

 

7.Czy spersonalizowane maile przynoszą więcej korzyści niż typowe „kopiuj-wklej”?

Czasy wiadomości wysyłanych masowo mamy już dawno za sobą. Personalizacja jest teraz niezbędna. Maile ze spersonalizowaną treścią charakteryzują się 5% wzrostem współczynnika otwarć w porównaniu do standardowych maili marketingowych.

Źródło: Statista

 

8. Czy automatyzacja wiadomości email jest naprawdę taka ważna?

Współczynnik otwarć spersonalizowanych maili w porównaniu do „zwykłych” wiadomości marketingowych jest wyższy o 70,5% a współczynnik kliknięć, aż o 152%. Jak przenieść swój email marketing do marketing automation? Sprawdź tutaj.

Źródło: Epsilon

 

9.Czy email zachęca do zakupu? Czy nie lepiej w tym roku postawić na Facebooka albo Twittera?

 

66% konsumentów twierdzi, że email zachęca ich do dokonania zakupu. W porównaniu do Facebooka (22%) i Twittera (6%) to bardzo dobry wynik, co skłania do postawienia wniosku, że nie lubimy kupować przez media społecznościowe.

Źródło: Digitalcurrent

 

10.Jakie będą najważniejsze trendy dla kampanii marketingowych w 2018 roku?

 

30% marketerów opowiedziało się za personalizacją, jako najważniejszym czynnikiem kampanii email marketingowych. Na drugim miejscu uplasowała się segmentacja, którą wybrało 21% marketerów.

Źródło: Emailmonday

 

11.Jaka przyszłość czeka maile?

 

38% pytanych odpowiedziało, że e-mail będzie „względnie taki sam, z drobnymi innowacjami”.

39% przepowiedziało wiadomości email „znaczne zmiany, ale z tymi samymi fundamentami”.

Źródło: Emailmonday

 

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o email marketingu, poznaj 10 Przykazań Email Marketingu. 

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami
SALESmanago napędza wzrost marki z tradycjami

    O kliencie: Jubiler Schubert – Tradycja i Nowoczesność   Jubiler Schubert to marka o bogatej historii sięgającej XIX-wiecznego Wiednia. Założona przez Sykstusa Schuberta pracownia złotnicza dała początek rodzinnej tradycji, kontynuowanej dziś przez Sebastiana Schuberta. Firma, specjalizująca się w wytwarzaniu i sprzedaży wysokiej jakości biżuterii, stała się jedną z największych sieci jubilerskich w Polsce. […]

Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce
Skuteczna personalizacja SALESmanago zwiększa przychody z e-commerce

    Nowe inteligentne narzędzie powstało z potrzeby większej personalizacji, dzięki której zespoły e-commerce mogłyby tworzyć indywidualne doświadczenia klientów Jak pokazują wyniki z okresu wyprzedaży Black Friday, stosowanie technik personalizacji przyniosło sprzedawcom 19% więcej interakcji   Kraków, 15 stycznia 2025 r.:  SALESmanago – czołowa europejska platforma zarządzania zaangażowaniem klientów obsługująca ponad 3 tys. klientów – […]

SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie
SALESmanago nawiązuje współpracę z PrestaShop, aby rozszerzyć swoją ofertę inteligentnych rozwiązań na sektor eCommerce w Europie

    Współpraca stanowi kolejny krok – po niedawnym przejęciu Leadoo – w rozwoju platformy zarządzania zaangażowaniem klientów w Europie.   Kraków, 18 grudnia 2024 r.: SALESmanago, lider segmentu SaaS obsługujący ponad 3 tys. klientów, nawiązał strategiczną współpracę z PrestaShop – jedną z najpopularniejszych platform eCommerce w Europie, która wspiera ponad 300 tys. firm w […]

Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”
Skuteczne zarządzanie w erze „growth hackingu”

    W dzisiejszym jakże zmiennym cyfrowym świecie rola dyrektora generalnego znacząco ewoluowała.   Obecnie fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Przy czym nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w warunkach, które wymagają od nas zwinnego działania i innowacyjności.   Rzecz jasna, na początku nasz cel […]

SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów
SALESmanago przejmuje Leadoo: powstaje największa w Europie platforma do zarządzania zaangażowaniem klientów

    Połączenie zaawansowanych narzędzi konwersji Leadoo z kompleksową platformą Customer Engagement SALESmanago Rozszerzona obecność w kluczowych regionach Europy: kraje nordyckie, Wielka Brytania, Benelux oraz Europa Środkowa, Wschodnia i Południowa   Kraków/Helsinki, 26 listopada 2024 – Ważna fuzja w sektorze e-commerce. SALESmanago, wiodąca platforma Customer Engagement (CEP) z siedzibą w Krakowie, ogłasza przejęcie fińskiej platformy […]

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]