10 najważniejszych kluczowych wskaźników efektywności w marketingu

Efektywne tworzenie i realizowanie kampanii marketingowych wymaga stałego monitorowania otrzymywanych wyników. Szczęśliwie w wypadku cyfrowych działań marketingowych mierzenie efektów jest relatywnie proste, a marketerzy posiadają szeroki wybór narzędzi analitycznych. Najczęściej w marketingu mierzymy konwersję sprzedażową, ilość pozyskanych kontaktów i koszt pozyskania kontaktu. Dane te są na tyle ogólne, że mogą prowadzić do mylnych wniosków. Przedstawiamy listę 10 najważniejszych KPI w marketingu.


Większość wymienionych poniżej wskaźników możemy mierzyć za pomocą systemów klasy Marketing Automation, ponieważ wymagają one połączenia działań marketingowych z konkretnymi klientami i osiągniętym efektem.

1. Przychód z działań marketingowych

Uzasadnieniem każdego działania marketingowego jest jego wpływ na wielkość generowanego przychodu. Dlatego potrzebujemy narzędzia, które pozwoli dokładnie sprawdzić z jakiej akcji marketingowej pochodzi pozyskany klient. W systemie SALESmanago możemy dokładnie sprawdzić źródło pozyskania oraz akcje marketingowe jakim podlegał każdy pozyskany klient.

2. Koszt pozyskania kontaktu

Skoro dokładnie wiemy skąd i w jaki sposób pozyskujemy kontakty. To łatwo możemy określić średni koszt pozyskania kontaktu, a przy okazji znajdziemy najtańszy sposób pozyskiwania kontaktów.

3. Wartość potencjalnego klienta

Określenie wartości klienta jest bardzo ważne dla obliczenia rentowności sprzedaży. Jeśli średnia wartość pozyskiwanych klientów będzie niższa niż koszt ich pozyskania to staniemy przed bardzo poważnym problemem. Dlatego potrzebujemy mierzyć wartość klienta w trakcie całego cyklu jego życia. W SALESmanago możemy skorzystać z nowej funkcjonalności pozwalającej określać i modyfikować wartość potencjalnego klienta w lejku sprzedażowym. Więcej informacji tutaj.

4. ROMI

ROMI czyli zwrot z inwestycji  marketingowej. Wskazuje on rentowność działań marketingowych. To jeden z najbardziej popularnych wskaźników efektywności w marketingu. Za jego pomocą możemy określić, które działania marketingowe przynoszą dochód lub stratę.

5. Konwersja na stronie WWW

Tutaj rozumiana jako ilość odwiedzających(anonimowych) do pozyskiwanych kontaktów. W tradycyjnym układzie stopień konwersji strony WWW wynosi około 2-4%. Możemy go znacznie podnieść wykorzystując możliwości Marketing Automation, w tym obszarze. 5 pomysłów na pozyskanie adresów email od anonimowych użytkowników odwiedzających stronę WWW

6. Konwersja sprzedażowa

To nic innego jak stosunek pozyskanych kontaktów, które trafiły do lejka sprzedażowego i liczby nowych klientów. Dzięki lejkom sprzedażowym w Marketing Automation bardzo dokładnie i szybko możemy określić ile pozyskiwanych kontaktów zostaje klientami i ile wynosi konwersja sprzedażowa.

7. Konwersja na stronach docelowych (Landing Pages)

Typowa konwersja w wypadku stron docelowych to 10 do 20%. Rozumiemy ją jako procent osób zostawiających dane z ilości osób skierowanych na stronę docelową.

8. Ruch organiczny na stronie WWW

Bardzo ważną informacją jest jaka część ruchu na stronie WWW jest generowana przez wizyty organiczne. Najprostsza definicja ruchu organicznego mówi, że są to po prostu wejścia na stronę WWW z wyszukiwarki internetowej.  Istotne tu będą jak duża część osób trafia do nas w ten sposób i po jakich wyszukiwanych frazach trafiły na stronę WWW.

9. Konwersja z portali społecznościowych

W wielu branżach social media to bardzo ważne źródło klientów. Dlatego powinniśmy monitorować ilu klientów pozyskujemy z poszczególnych portali społecznościowych i jakim kosztem. Pozwoli to znaleźć te miejsca, w których czeka na nas najwięcej potencjalnych klientów. Ważne będzie również jaki ruch na stronie WWW  generuje social media.

10. Konwersja na użytkownikach urządzeń mobilnych

Coraz więcej osób wykorzystuje urządzenia mobilne do poruszania się w Internecie. Równolegle wzrasta rynek mCommerce, czyli zakupów dokonywanych w sklepach dostępnych na urządzeniach mobilnych i przy ich użyciu. Istotne jest żeby monitorować jaka część odwiedzających korzysta z urządzeń mobilnych i ilu z nich konwertuje na pozyskane kontakty, MQL, SQL i na końcu nowych klientów. Wskaźnik ten da nam odpowiedź jak dużo wysiłku powinniśmy włożyć w optymalizację strony WWW pod kątem użytkowników mobilnych lub czy powinniśmy stworzyć aplikację mobilną.

SALESmanago o platforma Customer Engagement, zaprojektowana dla efektywnych i głodnych sukcesu zespołów marketingowych w eCommerce. Dla marketerów, którzy pragną być zaufanymi partnerami dla swoich CEO. Z naszego rozwiązania korzysta ponad 2000 biznesów online średniej wielkości w 50 krajach oraz liczne globalne marki takie jak Starbucks, Vodafone, Lacoste, New Balance czy Victoria's Secret.

SALESmanago zapewnia maksymalizację wzrostu przychodów oraz poprawy wskaźników KPI dla eCommerce wykorzystując trzy zasady: (1) Customer Intimacy, aby stworzyć autentyczne relacje z klientami w oparciu o dane Zero- i First-Party, (2) Precision Execution, aby zapewnić doskonałe omnichannelowe doświadczenie klienta dzięki hiper-personalizacji oraz (3) Growth Intelligence, która łączy wskazówki opracowane przez specjalistów oraz AI, umożliwiając pragmatyczne i szybkie podejmowanie decyzji w celu maksymalizacji efektu.

Czytaj więcej na: www.salesmanago.pl

Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago
Nie czekaj: Dlaczego IV kwartał to idealny moment na pomnożenie efektów działań marketingowych dzięki SALESmanago

    Wkraczając w burzliwy, jak co roku, czwarty kwartał, wiele firm znajduje się sytuacji paradoksalnej. To najbardziej owocny okres w roku, obiecujący najwyższy ruch i sprzedaż, a jednocześnie właśnie wtedy wiele firm unika wdrażania nowych technologii marketingowych. W SALESmanago rozumiemy przyczyny tej wstrzemięźliwości, ale jesteśmy tutaj, aby rzucić wyzwanie mentalności „poczekaj do czwartego kwartału”. […]

Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”
Strategie, które powinien znać prezes każdej firmy e-commerce w erze „Growth Hackingu”

    Autor: Brian Plackis Cheng, dyrektor generalny SALESmanago   Rozwój firmy w dzisiejszym i jakże zmiennym cyfrowym świecie to nie lada wyzwanie. Rola dyrektora generalnego ewoluowała – dziś fundamentem pomyślnego rozwoju firmy na poszczególnych etapach stała się koncepcja „growth hackingu”. Nie chodzi już tylko o przetrwanie, ale też o to, by wyprzedzić konkurencję w […]

eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację
eCommerce na przemian rozkwita i popada w stagnację

    eCommerce jest kapryśny; popada w stagnację, po czym nagle rozkwita. Ścieżki klientów są nieliniowe. To wiemy na pewno. Bez użytecznych danych klientów i spersonalizowanych ścieżek zakupowych firmy eCommerce tracą prospekty i klientów, doprowadzają swoją markę do stagnacji i trwonią swoją przewagę konkurencyjną.   Korzystanie z danych zero-party i zaawansowanej analityki nie jest już […]

Focus Garden rozkwita z SALESmanago
Focus Garden rozkwita z SALESmanago

    Focus Garden, to lider w branży artykułów ogrodniczych, a ich sukces to opowieść o mocy skutecznego wykorzystania automatyzacji marketingu i strategicznego partnerstwa z SALESmanago.   W ciągu zaledwie roku, nasza współpraca z Focus Garden przyniosła zdumiewające rezultaty:   Imponujący zwrot z inwestycji (ROI) – 6108%  134-procentowy wzrost całkowitej sprzedaży i znaczący wzrost liczby […]

SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO
SALESmanago ogłasza zmiany na kluczowych stanowiskach: Nowy CEO i CRO

    SALESmanago, wiodąca platforma CDP i Marketing Automation, z entuzjazmem informuje o istotnych zmianach w swoim zespole kierowniczym. Zmiany mają na celu optymalizację procesu dostarczania rozwiązań dla segmentu średnich przedsiębiorstw.    Po 13 latach kierowania rozwojem firmy w roli Dyrektora Generalnego, współzałożyciel SALESmanago, Grzegorz Błażewicz, obejmuje nieoperacyjną rolę członka Rady Nadzorczej. Będzie tam odpowiadał […]

30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.
30 trików i porad dotyczących korzystania z szablonów e-mail, które zostawią konkurencję w tyle.

    Jak prześcignąć konkurencję eCommerce za pomocą czegoś tak prostego jak szablony wiadomości e-mail? Chcemy czy nie, email marketing pozostaje potężnym narzędziem do angażowania klientów, zwiększania sprzedaży i ostatecznie – wyprzedzania konkurencji. Dzięki odpowiednim strategiom i dobrze opracowanym szablonom e-mailowym można skutecznie komunikować się z odbiorcami, budować trwałe relacje i zwiększać zyski.   Poniżej […]

Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago
Jak Pitbull West Coast Przełamał Konwencje z SALESmanago

  Pitbull West Coast stanęło przed wyzwaniem – jak wyróżnić się na zatłoczonym rynku i jeszcze bardziej zaangażować swoją społeczność? Odpowiedzią była współpraca z SALESmanago a zwrot z inwestycji (ROI) osiągnął 2947%   Pitbull West Coast to marka odzieżowa, zainspirowana kulturą uliczną i sportami walki. Budując swoją przewagę konkurencyjną i strategie zaangażowania społeczności, firma napotkała […]

Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie
Każdy procent ma znaczenie, czyli jak poprawić współczynnik konwersji w Twojej firmie

    W coraz bardziej konkurencyjnym świecie eCommerce istnieją pewne nakazy i zakazy, jeśli chodzi o zachęcanie klientów do dokonywania zakupów w Twoim sklepie. Czynność ta nazywana jest konwersją i jest to najważniejszy wskaźnik, który musisz obserwować, planując budowanie swojej firmy i zwiększanie przychodów – w końcu sklep internetowy z milionami odwiedzających, który nie sprzedaje, […]

Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!
Kręcisz z AI? Pamiętaj, bezpieczeństwo zawsze na pierwszym miejscu!

    W świecie, w którym technologia i handel coraz bardziej się przenikają, firmy eCommerce znalazły się na rozdrożu, szukając sposobu na romans z generatywną sztuczną inteligencją. Niedawno opublikowany raport Gartnera, zatytułowany „4 Ways Generative AI Will Impact CISOs and Their Teams”, dostarcza informacji na temat przyszłości cyberbezpieczeństwa w erze AI. Zatem, entuzjaści eCommerce, jeśli […]

Nie takie straszne węzły i kajdany.
Nie takie straszne węzły i kajdany.

    Co ma wspólnego nowa polityka uwierzytelniania wprowadzona przez Gmail i Yahoo z Kamasutrą? Ano tyle, że z ograniczeń też można czerpać przyjemność. Sprawdźmy.   Główni gracze wprowadzają nowe zasady dla nadawców masowych wiadomości e-mail, przygotowując grunt pod bezpieczniejsze i wydajniejsze środowisko poczty e-mail.   Od 1 lutego Google i Yahoo egzekwują rygorystyczne wytyczne […]